Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Halky skrev (1 time siden):

Hmm hva er egentlig max lvl i dette spillet?

Du kan levle alt til 99. Mem begynner å bli tung levelpris etterhvert som man kommer opp i høy level. Et unikum av et spill, men grindingen lengre ut i spillet blir litt slitsom

 

Halky skrev (1 time siden):

Neste boss jeg tenker og ta er den store som rider rundt rett ved der man starter spillet :D 

Jeg trodde man måtte ta ham da jeg først startet opp spillet. Først etter ørten forsøk jeg tenkte på å prøve å stikke videre🥳

Endret av Måsadåtten
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Diskusjon om/rundt Elden Ring
Videoannonse
Annonse

Skulle ønske at det ikke gikk an å makse ut alle statene i et rpg spill. At man kan kun makse ut 3 - 4 stater ikke mer. Jeg personlig har aldri vert begeistret i å bli OP i spill. 🙄🙄 Så jeg velger alltids en eller to stater som er makset ut på maks.

Uansett, nå har jeg allerede nådd level 126 i Elden Ring. Nå er det også merkbart at jeg har blidt bedre. 😊

IMG_20220409_183534.thumb.jpg.557ce1585bf11dfb93483ee07fca17c4.jpgIMG_20220409_184042.thumb.jpg.85eff48d1d81442dedd4eb57283f0d27.jpgIMG_20220409_184115.thumb.jpg.b28421ecff57d520ee804f9e0a0d62ba.jpg

 

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 timer siden):

Etter å ha drept en boss må du først aktivere runen i et nærliggende tårn (ett tårn pr rune). Når det er gjort kan du plassere runen i en great rune slot og så bruker du rune arc for å motta statboost. Dauer du må du bruke en ny rune arc.

Øh, okei. Ikke mye jeg skjønte av det du sa. Er ikke sikker om jeg forstod det rett. Så kommer use knappen kommer til syne etter at man har drept en boss på de great Runene? Og forresten hva mener du med et nærliggende tårn? :hmm:

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du har slått en boss får du en great rune som kan gi deg stat boost. Men den er grå i inventoryen din og du må gjenåpne kraften dens i et nærliggende tårn. For eksempel Godrick sin må du ta med deg til:
spacer.png

Helt opp på toppen med deg.

Andre great runer må gjenåpnes i andre tårn. Ett tårn til hver rune.

Når dette er gjort kan du putte runen i inventoryen din i en egen slot. Men for å faktisk dra fordel av dette må du «use» en rune arc. De finner du bl.a på rotter og som world drops. Da aktiverer du runen og den forblir aktiv til du dauer. Når du dauer må du bruke en ny rune arc for å aktivere den great runen du har equippa.

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (3 timer siden):

Okei @Retroman, jeg får se hva jeg får til nå i natt. 🤔 Du hører fra meg hvis jeg ikke får til. 🙃

Lykke til! Har faktisk glemt dette med Rune arc osv. aldri brukt det og sikkert hoppa over et par tårn. Er vel ikke langt unna å runde story - men så vil jeg gyve løs på alle mulige løse tråder for jeg evt starter NG+

Lenke til kommentar

Hva syns dere om Elden Ring speedrunene som er blidt lagt ut på YT? Jeg syns ikke generelt speedrun er underholdende lengere, pga folk går alltids igjennom glitcher og får altids en verdensrekord tittel. Er det egentlig greit å jukse seg frem til den tittelen? Ikke i mine øyner, det gjør meg bare sint.

Jeg mener de Elden Ring speedrunene kan ødelegge konseptet bak speedruns i nermeste fremtid. Ferre og ferre vil kanskje miste intressen for det også.

Hva mener dere om Elden Ring speedrunnene?

Lenke til kommentar

Siden jeg er nær slutten har jeg titta på Distortion sine speedruns. Er jo helt fantastisk at man klarer å runde et så stort spill på under seks minutter, men i dette tilfellet er det jo mer snakk om å skippe alt og komme til end game cutscene. Han slåss vel ikke mot noen i siste utgave?

Kunne tenkt meg å se en all bosses killed speedrun. Ha litt snacks og et par øl og bare kose meg mens jeg lærer.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 17.4.2022 den 14.45):

Siden jeg er nær slutten har jeg titta på Distortion sine speedruns. Er jo helt fantastisk at man klarer å runde et så stort spill på under seks minutter, men i dette tilfellet er det jo mer snakk om å skippe alt og komme til end game cutscene. Han slåss vel ikke mot noen i siste utgave?

Kunne tenkt meg å se en all bosses killed speedrun. Ha litt snacks og et par øl og bare kose meg mens jeg lærer.

Jeg personlig syns det blir kjedelig når det blir sånn. 🙄

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (På 17.4.2022 den 14.15):

kan ødelegge konseptet bak speedruns i nermeste fremtid

Speedruns der man glitcher seg igjennom det som går an har vært mulig i lang tid og det har aldri ødelagt speedruns. De blir bare lagt i en egen kategori (Any%). Det finnes mange andre speedrun-kategorier der man må fighte. Og det er alltid noen i hver kategori som prøver å runde spillet raskest mulig. Noe som er imponerende å se på er "No hit" speedruns. Der skal de klare hele spillet uten å bli truffet av en fiende en eneste gang. De må så klart bruke litt "cheezy" angrep, men fortsatt imponerende.

Det at du tror de blir å ødelegge speedruns betyr vel bare at du må se mer speedruns, for å finne ut hvilken type du liker og se de i stedet. Jeg bryr meg heller ikke om de som glitcher forbi alt og ikke må slåss, men det er jo gøy å se hvilke bugs de klarer å utnytte.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (19 timer siden):

Hva synes folk om den seneste patchen? Det er en del endringer for visse våpen og en hel rekke buffs for magi. Den ekstremt sterke Ash of War Carian Retaliation har fått kraftig redusert styrke og gjør bare 1/6 av skaden den gjorde tidligere i følge de jeg har snakket med som har testet.

Er vel både plusser og minuser med slike endringer. Alltid kjedelig der et våpen blir nerfet så man helt må bytte taktikk, men gjør jo også til at man må/kan finne nye måter å spille på. Selv var jeg forholdsvis kort inn i spillet da sword of night and flame ble nerfet. La det bort, bygget på spells. Litt flaut, men visste faktisk ikke om at L2 ble brukt til skills før jeg var mot slutten av spillet. Trodde dette kun var forbeholdt det ene sverdet.. Da ble våpen langt artigere, og gikk da bort fra ren spells-build og har kost meg i bøtter og spann siden.

Lenke til kommentar

Til å begynne med hadde jeg hengt meg opp i at dette var den japanske tolkningen av et vestlig rpg. Satset mye på spillteknikk. Da jeg senere innså at om jeg spilte slik man ofte spiller jrpg med grinding fikk jeg mer dreis på deler av den senere delen av spillet. Selv om vanskelighetsgraden er stor, er det fint mulig for alle å kunne komme seg igjennom. Samtidig er en del av angrepene til de siste bossene såpass kraftige at det aldri blir en walk-in-the-park uansett hvor mye man levler

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (5 timer siden):

Til å begynne med hadde jeg hengt meg opp i at dette var den japanske tolkningen av et vestlig rpg. Satset mye på spillteknikk. Da jeg senere innså at om jeg spilte slik man ofte spiller jrpg med grinding fikk jeg mer dreis på deler av den senere delen av spillet. Selv om vanskelighetsgraden er stor, er det fint mulig for alle å kunne komme seg igjennom. Samtidig er en del av angrepene til de siste bossene såpass kraftige at det aldri blir en walk-in-the-park uansett hvor mye man levler

Dette er noe jeg ikke likte sammenlignet med de tidligere spillene til From Soft. Det føltes som mesteparten av vanskelighetsgraden mot slutten rett og slett skyldes at man har flerdoblet skaden fiendene gjør og gitt mange bosser angrep som one-shotter deg eller tar nesten all helse. Tidligere har det vært mer sånn at vanskelighetsgraden ligger i å mestre mønstrene til fiendene, fremfor at ett feilsteg kan koste deg et helt forsøk.  Selv med 40-50 vigor og den tyngste rustningen i spillet vil selv vanlige fiender slå deg for over halvparten av HP. Det virker ikke helt riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...