Gå til innhold

Midlertidig slå av antivirus og brannmur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Nei, ikke automatisk blokkert selvsagt,  men jeg er ikke sikker på hva slags info du ber om. Det dreier seg om et nettsted jeg har beøkt ofte gjennom mange år, uten at jeg noen gang har opplevd skade. Jeg har også hatt Norton i like mange år. Det er først de siste måneder, og ikke på alle mine PCer jeg opplever denne blokkeringen.

Skadelig nettsted blokkert

Dette er et kjent farlig nettsted. Vi anbefaler sterkt at du IKKE besøker denne siden.

Lenke til kommentar
karekbo skrev (4 minutter siden):

Har nå lest litt om forskjell Proxy-VPN, såvidt jeg kan forstå må Norton også blokkere proxy.

Så tilbake til spørsmålet: når Norton er "Disabled", hvorfor blokkerer den allikevel? Mener den nettstedet er så skadelig at jeg ikke får lov å besøke det?

Har ikke brukt norton på mange år, så vet ikke

Ville prøvd å avinstallere det

Lenke til kommentar

Hei. Må du ha Norton da? både Windows 10 og Windows 11 har jo integrert både Antivirus og Brannmur. Den heter Windows Defender. Den bruker og være nok for de fleste.

Det skal sies at jeg ikke har brukt Norton på MANGE år, men er ikke den sånn at den bruker veldig mye maskinkraft da? Mulig det har blitt forandring på det med årene, men den brukte iallefall endel kraft før i tiden.

Lenke til kommentar

Takk for innsatsen, mange gode forslag.

Jeg har brukt Norton i mange år, og deler med resten av familien, så jeg er ikke beredt til å avslutte programmet. Dessuten er jeg redd for at også Windows Defender også vil blokkere. 

Kanskje virtuell maskin er det beste? Forslag til gode programmer? Såvidt jeg forstår skaper programmet et rom for et ekstra operativsystem, må jeg da også skaffe et nytt OS, eller inngår det i virtuell-maskin programmet?

Lenke til kommentar

Ja, alle mine PCer har Norton installert.

Nå ville jeg for å gjøre det raskt og enkelt, fordi jeg ikke har erfaring med virtuell PC, så jeg avinstallerte Norton på en PC. Og helt ubegripelig: Norton blokkerer allikevel den siden jeg ønsker å åpne. Kan det ha sammenheng med at jeg har konto hos Norton?

Men hvordan kan Norton blokkere når programmet er avinstallert?

Lenke til kommentar

Vel. Det er Symantec som lager Norton. Norton er ikke et selskap. Uten at jeg har brukt Norton noe særlig på MANGE år, så vil jeg tro at Norton blir såpass integrert i Windows at den kanskje ikke blir helt borte selv om du avinstallerer den. Det kan fort være noe rusk som ligger igjen.

Når det gjelder Virtuelle maskiner, så må du skaffe en ny Windowsversjon for å kunne bruke Windows som GuestOS i Virtual Machine (eller hva du no enn vil bruke). Dette fordi at når du installerer f. eks Windows da i Virtuell maskin, så er det på ny maskin som blir satt opp i din eksisterende maskin på en måte. Hvis du har Windows 10 nå og prøver og installere Windows 10 i Virtuell maskin, så vil den ikke la seg aktivere pga at maskina er ny og at Windows må aktiveres på den nye PC`en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...