Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere subwoofer i Audi A4


Anbefalte innlegg

Planlegger å sette inn en subwoofer med innebygd forsterker (Pioneer "The Pump") i min Audi A4, 2005 modell. 

Det sitter som kjent en fabrikkmontert sub i bagasjerommet fra før, som jeg har planer om å koble ut når jeg setter inn den nye. 

Er det mulig å finne noen form for overgangskabel mellom oppsettet til  den eksisterende suben og den nye suben? Altså gjøre ting lettvint ved å bytte ut suben men slippe å styre med ledninger fram til batteriet etc? Er dette noe som i det hele tatt er gjennomførbart? Har planer om å selge Audien på sikt, så vil helst unngå å måtte klippe/modifisere ledningene i bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er inne på tanken om det samme i min egen bil, men det ser ut til at jeg må legge opp egen kabel uansett da en aktiv sub trekker mye strøm og vil derfor ikke kunne "tjuves" inn på det originale systemet. Planen min er egentlig bare å hente signal via en høy/lav adapter fra den originale subwooferen og bare justere ned bassen helt på anlegget i bilen og kun bruke den aktive bassen. 

Usikker på fremgangsmåte på akkurat din bil da. 

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (2 timer siden):

Er inne på tanken om det samme i min egen bil, men det ser ut til at jeg må legge opp egen kabel uansett da en aktiv sub trekker mye strøm og vil derfor ikke kunne "tjuves" inn på det originale systemet. Planen min er egentlig bare å hente signal via en høy/lav adapter fra den originale subwooferen og bare justere ned bassen helt på anlegget i bilen og kun bruke den aktive bassen. 

Usikker på fremgangsmåte på akkurat din bil da. 

Trekker en passiv sub mindre strøm, så jeg heller kan satse på å sette inn det, eller må det da også legges opp ytterligere kabler? 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Kristian W said:

Trekker en passiv sub mindre strøm, så jeg heller kan satse på å sette inn det, eller må det da også legges opp ytterligere kabler? 

Du må nok legge opp ny strøm. Det gamle er nok ikke dimensjonert mere enn til å levere det den klarer. Biler er veldig sjelden laget med overdimensjonerte kabler da det blir sinnsyke summer ekstra når man ser hvor mange biler som lages.

Men det er ikke sikkert det er så vanskelig å legge kabel da. Varierer veldig fra bil til bil, men jeg har installert bilstereo i en del biler og det har vært kurrant på de fleste.

På min Ford Mondeo 2006 modell var det nesten klargjort for det. Ledig gummipropp i torpedoveggen å greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...