Gå til innhold

Hvilket IT selskap skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nylig bestått fagbrevet i dataelektronikerfaget og har dermed søkt på mange stillinger i Oslo området. Har fått tilbud av Visolit som servicedesk-konsulent i et "named team" som er bedre en vanlig "standard team". Skal på 2.gangsintervju med Intility for stillingen IT-tekniker i avdelingen technical services, og skal også på et intervju med Sopra Steria for stillingen IT-konsulent. Jeg har også trua på at jeg vil få et tilbud av de andre ettersom jeg er såpass komfortabel i et jobbintervju og alle jeg har snakket med virker veldig fornøyde med meg..

Er det noen her som har erfaring med noen av disse selskapene og har en innsikt i de positive og negative sidene ved disse bedriftene. Om jeg får tilbud av alle så vet jeg ikke helt hvem av de jeg burde ha valgt. Er ute etter den bedriften med aller best utviklingpotensiale ettersom jeg ikke vil gå høyere utdanning.

Endret av Bjønnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nirolo skrev (2 minutter siden):

For meg høres det ut som to ganske så forskjellige stillinger? Eller går stillingen hos Steria ut på ca det samme som den andre?

Ja, de høres litt forskjellig ut og det er de nok. Tror de i bunn og grunn er litt like, men skal snakke mer med Intility og Sopra Steria i dag så jeg finner ut mer snart. Har du erfaring med disse selskapene?

Lenke til kommentar
Bjønnen skrev (1 time siden):

Ja, de høres litt forskjellig ut og det er de nok. Tror de i bunn og grunn er litt like, men skal snakke mer med Intility og Sopra Steria i dag så jeg finner ut mer snart. Har du erfaring med disse selskapene?

Jeg har nå vært hos Sopra i rett under ett år, og foreløpig trives jeg veldig godt. Mange spennende kunder og prosjekter, mye bra som skjer sosialt, og en god kultur for å hjelpe hverandre. Skader heller ikke at det er 6 uker ferie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thomas_H skrev (4 minutter siden):

Jeg har nå vært hos Sopra i rett under ett år, og foreløpig trives jeg veldig godt. Mange spennende kunder og prosjekter, mye bra som skjer sosialt, og en god kultur for å hjelpe hverandre. Skader heller ikke at det er 6 uker ferie. 

Hvordan er det å komme videre i stillinger og utvikle seg? Føler du at du har lært mye på ett år?

Lenke til kommentar

Sopra har to deler, 1 del er drift som kommer til å være ganske lik andre driftshus som visolit, intility. Der man har en gjeng med personer jobber i samme team og opp mot noen kunder med drift og support og videreutvikling av tjenestene man leverer. Del 2 er konsulentdelen og da er man ute i prosjekter og sitter ofte hos kunden som en prosjektdeltager, gjerne med andre fra sopra eller andre konsulentselskaper, eller kunden selv og skal levere på noe.

Så spørs det hvor du havner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjønnen skrev (1 time siden):

Hvordan er det å komme videre i stillinger og utvikle seg? Føler du at du har lært mye på ett år?

Nå jobber jeg riktignok i "Applications" enheten, og er ute hos kunde på prosjekt, men det er definitivt stort fokus på å lære seg nye ting og å utvikle seg. Man får f.eks sertifiseringsbonuser, og det er også en rekke interne programmer/kurs for å utvikle seg til en annen rolle etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
On 2/25/2022 at 12:03 PM, thomassit0 said:

Nå jobber jeg riktignok i "Applications" enheten, og er ute hos kunde på prosjekt, men det er definitivt stort fokus på å lære seg nye ting og å utvikle seg. Man får f.eks sertifiseringsbonuser, og det er også en rekke interne programmer/kurs for å utvikle seg til en annen rolle etc. 

Her er jeg også nysgjerrig. Venter på tilbud fra 2S som PL. Lærer en del i nåværende stilling (PL for inhouse konsulenter mot kunde) om sky og infrastruktur. Hvordan blir det å fortsette læring, og ikke minst sparre med seniorer til tross for utleie hos kunde 100% i 2S?

Lenke til kommentar
memeface skrev (13 timer siden):

Her er jeg også nysgjerrig. Venter på tilbud fra 2S som PL. Lærer en del i nåværende stilling (PL for inhouse konsulenter mot kunde) om sky og infrastruktur. Hvordan blir det å fortsette læring, og ikke minst sparre med seniorer til tross for utleie hos kunde 100% i 2S?

Sånn jeg ser det, så har du nok veldig mye å lære fra prosjektene du blir en del av, og når det kommer til å sparre med seniorer så vil det jo som oftest være seniorer på de fleste prosjektene, i tillegg til at du (om du velger å akseptere tilbudet) har en stor gjeng med erfarne prosjektledere i teamet ditt som har interesse av å dele erfaringer, og at alle på teamet utvikler seg. Opplæring, kursing og videreutvikling er et stort fokus internt. 

Lenke til kommentar
memeface skrev (På 11.12.2022 den 21.00):

Her er jeg også nysgjerrig. Venter på tilbud fra 2S som PL. Lærer en del i nåværende stilling (PL for inhouse konsulenter mot kunde) om sky og infrastruktur. Hvordan blir det å fortsette læring, og ikke minst sparre med seniorer til tross for utleie hos kunde 100% i 2S?

Jeg jobbet flere år i BC avdelingen i 2S. Der var de i hvert fall ekstremt flinke på å dele kunnskap. Man kunne alltid spørre seniorer om hjelp og råd, og det var hele tiden frivillige fagligesamlinger på gang. For min del så var 2S en perfekt plass for å utvikle seg faglig med stor grad av frihet til å velge fag og prosjekt selv, men jeg mistenker at det kanskje kan være litt forskjell på avdelingene. 

Endret av Norish
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...