Gå til innhold

Reklamasjon på vare pga. dårlig innpakning


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært uheldig og knust et speil vi fikk levert hjem, pga. det jeg mener er uforsvarlig innpakning. Hittil er det ingen som vil ta ansvar for å dekke kostnadene.

Speilet ble levert av PostNord frem til fortauskant. Jeg hadde opprinnelig bedt om å få levert pakken på et senere tidspunkt denne dagen, så jeg ble tatt på sengen når de plutselig ringte og sa at de stod utenfor bygget vårt. Ikke så farlig tenkte jeg, da jeg akkurat hadde dratt hjemmefra. Jeg snudde bilen og kjørte tilbake.

Når jeg parkerer bilen er leveringsbudet allerede på vei ut igjen, mens pakken står oppreist mot trappeoppgangen under lett sludd/regn. Pakken er stor, men lett nok til at jeg kan bære den opp trappene og inn under tak. Jeg tenker at jeg må skynde meg inn med pakken, så emballasjen ikke blir gjennomblaut. Jeg plukker opp pakken slik den står uten å inspisere den nøyere.

Ikke lenge etter jeg er kommet opp trappen, knappe 15 meter fra hvor pakken stod, ryker bunnen på pappesken, og ut fyker speilet som dundrer i bakken. Først når jeg har fått pakken inn døren ser jeg at speilet er knust, og innser hvor dårlig sikret innpakningen er. Siden hvor emballasjen røk er teipet igjen med fem stusselige teipbiter som såvidt går et lite stykke opp på hver side.

Vi ringte først selger, som vi tenkte ville ordne opp i dette uten problem. De mener imidlertid at dette er en forsikringssak. Vi ringte dermed forsikringsselskapet, hvor vi har innboforsikring. De mener at dette er en husforsikringssak, pga. speilet er veggmontert gjenstand (selv om ulykken skjedde under transport). Husforsikringen har egenandel som er langt høyere enn prisen på speilet, så det er uaktuelt. Jeg har også forsøkt å ringe banken for å få refusjon på kjøpet, men som jeg fryktet var det ikke mye hjelp å få derfra heller.

Hva mener dere? Er det min feil at jeg ikke inspiserte pakken nøyere eller at jeg forsøkte å bære den inn alene (under “tidsnød” vel og merke)?

Utifra det jeg har lest må varer være forsvarlig pakket inn, med mindre annet er spesifisert/avtalt.

Vi skal ta opp igjen saken både med forsikringsselskapet og selger på mandag. Og hvem vet, kanskje de er mer villig til å hjelpe oss da. Uansett interessert i å høre hva folk mener. Eventuelt om noen har råd i tilfelle vi ikke når igjennom med saken vår. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan forsåvidt være noe enig i det med å løfte fra bunnen. Samtidig var jeg alene, pakken stod under regn og pga. størrelsen på pakken var ikke det enkelt å løfte nedenfra.

Pappesken i seg selv har ikke blitt svekket av regnet. Ikke som jeg kan se i hvert fall. 

Det er rett og slett teipen som har røket midt på, under vekten av speilet.

Lenke til kommentar

Alltid løft under, uansett hva det er.
Tviler på at du har noen sak her, så det går kun på godviljen hos selger.

Iogmed at du hadde avtalt levering på et senere tidspunkt så burde du ha sagt at du ikke er hjemme, og dermed nektet å ta imot pakken.
Så når du kom hjem, og pakken var søkkvåt, så kunne du reklamert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...