Gå til innhold

E-Magic video capture box.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har fått det til nå og det funker perfekt! Det eneste er at det kommer en svært høyfrikvent lyd som gjør at det ikke er noe tess:( men det tror jeg har noe med tven min, siden det funker på an annen tv. Det som er litt gøy er at den boksen ikke ser forskjell på dvd og vhs... hint hint...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du fått tak i ny driver til eMagic-boksen? Jeg har versjon 2.0.808, og jeg kan ikke si jeg er veldig fornøyd...

 

Hverken Pinnacle Studio 8, Windows Movie Maker eller Windows Media Encoder er i stand til å finne boksen, så den eneste muligheten jeg har er å bruke capture-programmet som fulgte med boksen (Honestech DVR). Der må jeg lagre i avi-format (et "VXIS"-format), ettersom mpeg-formatene som DVR produserer ikke er brukbare (bl.a. lydproblemer).

 

Dette avi-formatet lar seg ikke redigere - både Pinnacle og Windows MM krasjer. Derfor må jeg først konvertere det til mpeg-2 vha MPEG Encoder som fulgte med boksen (noe som tar laaaaang tid) før jeg kan begynne å redigere.

 

Det hadde vært veldig mye greiere om jeg kunne importere video rett fra eMagic-boksen og inn i Pinnacle eller Windows MM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...