Gå til innhold

Demon's Souls-nyversjonens grafikk la ekstra press på Elden Ring-teamet


Anbefalte innlegg

XtaZ skrev (4 timer siden):

Vanskelighetsgraden på Souls-serien er faktisk bare helt latterlig overdrevet og det er veldig få bosser som faktisk kan kalles vanskelige, å majoriteten av bossene går vel ned på både første og andre forsøk for de fleste uansett hvor noobs de er så lenge de ikke fatroller (har på for tung armor) å har pisset bort alle lvlene sine på helt feil stats. Ser det gang på gang i streams når nye folk starter spillet for første gang med forhåndsetablerte forventninger om hvor sykt vanskelig spille skal være, å så ender de bare opp med sitte å klage litt overrasket over hvor fort og lett bossene går ned og hvor enkelt det faktisk er.

Eg har ingen statistikk på hånd, men kva baserer du denne påstanden på? Sjølv for folk som har spelt Soulsborne før så vil eg ikkje påstå at første eller andre forsøk er normalen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XtaZ skrev (11 timer siden):

Vanskelighetsgraden på Souls-serien er faktisk bare helt latterlig overdrevet og det er veldig få bosser som faktisk kan kalles vanskelige, å majoriteten av bossene går vel ned på både første og andre forsøk for de fleste uansett hvor noobs de er så lenge de ikke fatroller (har på for tung armor) å har pisset bort alle lvlene sine på helt feil stats. Ser det gang på gang i streams når nye folk starter spillet for første gang med forhåndsetablerte forventninger om hvor sykt vanskelig spille skal være, å så ender de bare opp med sitte å klage litt overrasket over hvor fort og lett bossene går ned og hvor enkelt det faktisk er.

Spillene har også allerede en easy mode i den forstand at man kan summone NPCer som hjelper deg med bossfightene, eller rett og slett bare summone en venn eller 3 for litt klassisk co-op :p Jeg joiner deg gladelig om du finner ut at du skal gi spillene en skikkelig sjanse etterhvert. Jeg blir aldri lei Souls spillene å er alltid åpen for litt co-op :D 

Vanskelighetsgraden er ikke overdrevet, ikke kom her å spill lokomotivet Thomas... Det blir bare for dumt og flaut 🙄
Bare fordi du har spillt det i hundretalls av timer og lært av dine feil så betyr ikke det at alle andre har det.
Og man må huske at det finnes ingen som helst bruksanvisning til de spillene. Og et feil slag med sverdet kan ødelegge hele spillet.  Folk som ikke har spilt sjangeren før får seg litt av et sjokk. Og det er ingen easy mode at man kan påkalle andre, det er et verktøy som ikke alltid fører til suksess. Og kun på bosser om man ikke har venner som spiller det. Og spiller man fks Ds2 så er det knapt hjelp å få for det er så få som spiller det. I Ds3 så går det greit å få hjelp, men man må likevel vite hva man holder på med. Hilsen en som har Platinum på ds3 men det har tatt hundrevis av timer, og forsatt kan jeg dø av en enkel bonde med høygaffel slik alle kan.

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar
On 1/5/2022 at 5:30 PM, Zeph said:

Eg har ingen statistikk på hånd, men kva baserer du denne påstanden på? Sjølv for folk som har spelt Soulsborne før så vil eg ikkje påstå at første eller andre forsøk er normalen. 

Har ingen statistikk jeg heller og det er kun basert på min egen erfaring med spillene, erfaringer fra nesten alle vennene mine som har spilt det enten av at de selv har fortalt det eller når jeg har sett det med egne øyne når de har sittet streamet, og også basert på hva jeg har sett fra flere andre streamere jeg har sett på som har gått blindt inn i spillet.

Du kan jo også google "Dark Souls difficulty greatly exaggerated" eller noe slik å se at det har vært ganske mange diskusjoner rundt dette i Souls-communityet alle år, og de fleste er vel enige i at vansklighetsgraden faktisk er ekstremt overdrevet.

At en av de beste våpnene i spillet med lav stat requirement (Zweihander) er umiddelbart tilgjengelig på gravplassen i Firelink Shrine i DS1 er jo også litt komisk.

Har man også først spilt en av spillene uavhengig av rekkefølge så er første playthrough på de andre i serien betraktelig mye enklere med en gang.

Dark Souls 2 skiller seg jo også veldig ut med at omtrent alle bossene i grunnspillet er så enkle at det er direkte patetisk. Her møter man altså nesten ikke motstand før man går inn i noen av DLCene.

Og ja, det finnes noen veldig vankelige bosser spredd rundt i serien som jeg fortsatt sliter en stund med hver gang jeg tar en replay på NG+ som f.eks Burnt Ivory King, Fume Knight, Sister Friede, Midir, Slave Knight Gael, Soul of Cinder etc, men disse er i fåtall i det store og det hele og nesten eksklusivt DLC bosser.

Kan jo bruke en av de siste streamerne jeg så på nylig som eksempel. Hun heter Marz og her er bosskill attemptene hennes.

 

Spoiler

Asylum Demon - 2 forsøk,

Taurus Demon - 1 forsøk (bossen hoppet selv i døden)

Bell Gargoyles - 2 forsøk

Capra Demon - 24 forsøk

Gaping Dragon - 2 forsøk

Moonlight Butterfly - 1 forsøk

Quelaag - 1 forsøk

Iron Golem - 1 forsøk

Orsntein & Smough - 19 forsøk

Seath the Scaleless - 2 forsøk

Pinwheel - 1 forsøk

Nito - 2 forsøk

Sif - 1 forsøk

Four Kings - 7 forsøk

Stray Demon - 3 forsøk

Priscilla - 1 forsøk

Ceaseless Discharge - 1 forsøk

Demon Firesage - 1 forsøk

Centipede Demon - 1 forsøk (bossen bugget seg gjennom taket å bare døde)

Bed of Chaos - 5 forsøk

Sanctuary Guardian - 1 forsøk

Artorias - 4 forsøk

Manus - 10 forsøk

Kalameet - 5 forsøk

Gwyn - 3 forsøk

 

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
On 1/5/2022 at 11:49 PM, Ghost pirate LeChuck said:

Vanskelighetsgraden er ikke overdrevet, ikke kom her å spill lokomotivet Thomas... Det blir bare for dumt og flaut 🙄
Bare fordi du har spillt det i hundretalls av timer og lært av dine feil så betyr ikke det at alle andre har det.
Og man må huske at det finnes ingen som helst bruksanvisning til de spillene. Og et feil slag med sverdet kan ødelegge hele spillet.  Folk som ikke har spilt sjangeren før får seg litt av et sjokk. Og det er ingen easy mode at man kan påkalle andre, det er et verktøy som ikke alltid fører til suksess. Og kun på bosser om man ikke har venner som spiller det. Og spiller man fks Ds2 så er det knapt hjelp å få for det er så få som spiller det. I Ds3 så går det greit å få hjelp, men man må likevel vite hva man holder på med. Hilsen en som har Platinum på ds3 men det har tatt hundrevis av timer, og forsatt kan jeg dø av en enkel bonde med høygaffel slik alle kan.

Så jævlig triggered da 😆 Du mener jeg hadde spilt spillt hundretalls av timer allerede når jeg satt meg ned med Dark Souls 1 for første gang tilbake i 2011-12 altså? 🙄 Jeg husker godt min første playthrough enda og nøyaktig hvilke aspekter av spillet jeg slet/ikke slet med, og selv som totalt noob så gikk flesteparten av bossene ned på både første og andre forsøk. Det er ikke for å skryte, det er bare fakta. 

NPC summons er DEFINITIVT easy mode med noen veldig få unntak som potensielt kan gjøre noen få bosser vanskeligere, så det er ikke diskuterbart engang, og det er enda lettere med player summons så lenge personen har en kvart fungerende hjerne. Det er selvsagt ikke alltid garanti for umiddelbar suksess, men det ER Souls sin easy mode. Finnes jo faktisk en håndfull bosser hvor NPCen kan drepe bossen helt på egenhånd uten at du trenger gjøre noe som helst også.

At nesten ingen spiller DS2 lengre er også bullshit.


6qO2rGt.png
 

Hvis du personlig slet med alle spillene fra start til slutt så er det din erfaring og det er helt greit så jeg skal ikke påstå noe annet, men det er absolutt ikke min erfaring og heller ingen av vennene mine sin erfaring eller erfaringen jeg sitter igjen med fra noen av streamerne jeg har sett på.

Det vanskeligste aspektet med hele Soulsborne serien er forøvrig NPC-questene hvis man skal gjøre de, for selv med en grundig detaljert walkthrough så kan den minste glipp fucke opp hele questchainen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (8 minutter siden):

Så jævlig triggered da 😆 Du mener jeg hadde spilt spillt hundretalls av timer allerede når jeg satt meg ned med Dark Souls 1 for første gang tilbake i 2011-12 altså? 🙄 Jeg husker godt min første playthrough enda og nøyaktig hvilke aspekter av spillet jeg slet/ikke slet med, og selv som totalt noob så gikk flesteparten av bossene ned på både første og andre forsøk. Det er ikke for å skryte, det er bare fakta. 
 

Det er greit det, men vi må nesten se på det i gjennomsnittlig spilleropplevelse. Det kan ha vært lettere enn man skulle tro for deg. Det har ikke vært mareritt-vanskelig for meg heller, men jeg ser på meg selv som en litt hardcore gamer i slike spill. Dark Souls-serien(alle From spill egentlig) er veldig vanskelig spill sett i hele industrien, fordi hvor mange casual spillere orker å prøve seg på en boss/fiende 5+ ganger før de kommer videre?

Og om man kommer forbi det meste første gangen, det tilsier jo en del spiller-erfaring fra andre spill, bedre refleksevne og slikt. Så mange timer ligger i det, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (1 time siden):

Har ingen statistikk jeg heller og det er kun basert på min egen erfaring med spillene, erfaringer fra nesten alle vennene mine som har spilt det enten av at de selv har fortalt det eller når jeg har sett det med egne øyne når de har sittet streamet, og også basert på hva jeg har sett fra flere andre streamere jeg har sett på som har gått blindt inn i spillet.

Du kan jo også google "Dark Souls difficulty greatly exaggerated" eller noe slik å se at det har vært ganske mange diskusjoner rundt dette i Souls-communityet alle år, og de fleste er vel enige i at vansklighetsgraden faktisk er ekstremt overdrevet.

At en av de beste våpnene i spillet med lav stat requirement (Zweihander) er umiddelbart tilgjengelig på gravplassen i Firelink Shrine i DS1 er jo også litt komisk.

Har man også først spilt en av spillene uavhengig av rekkefølge så er første playthrough på de andre i serien betraktelig mye enklere med en gang.

Dark Souls 2 skiller seg jo også veldig ut med at omtrent alle bossene i grunnspillet er så enkle at det er direkte patetisk. Her møter man altså nesten ikke motstand før man går inn i noen av DLCene.

Og ja, det finnes noen veldig vankelige bosser spredd rundt i serien som jeg fortsatt sliter en stund med hver gang jeg tar en replay på NG+ som f.eks Burnt Ivory King, Fume Knight, Sister Friede, Midir, Slave Knight Gael, Soul of Cinder etc, men disse er i fåtall i det store og det hele og nesten eksklusivt DLC bosser.

Kan jo bruke en av de siste streamerne jeg så på nylig som eksempel. Hun heter Marz og her er bosskill attemptene hennes.

  Vis skjult innhold

Asylum Demon - 2 forsøk,

Taurus Demon - 1 forsøk (bossen hoppet selv i døden)

Bell Gargoyles - 2 forsøk

Capra Demon - 24 forsøk

Gaping Dragon - 2 forsøk

Moonlight Butterfly - 1 forsøk

Quelaag - 1 forsøk

Iron Golem - 1 forsøk

Orsntein & Smough - 19 forsøk

Seath the Scaleless - 2 forsøk

Pinwheel - 1 forsøk

Nito - 2 forsøk

Sif - 1 forsøk

Four Kings - 7 forsøk

Stray Demon - 3 forsøk

Priscilla - 1 forsøk

Ceaseless Discharge - 1 forsøk

Demon Firesage - 1 forsøk

Centipede Demon - 1 forsøk (bossen bugget seg gjennom taket å bare døde)

Bed of Chaos - 5 forsøk

Sanctuary Guardian - 1 forsøk

Artorias - 4 forsøk

Manus - 10 forsøk

Kalameet - 5 forsøk

Gwyn - 3 forsøk

 

Kanskje du og din omgangskrets er over snittet god på den type spel eller spel generelt. Streamere lev av å spele, så at mange av dei klarar seg bra har eg ingen problem med å forstå, men eg har sjølv sett fleire streamere som har heilt andre tal.

Eg synest ikkje vanskelegheitsgrada er overdrive fordi enkelte er ueinige. Det er den generelle oppfatninga av alle type spelarar som bør beskrive det. Alt frå heilt nybyrjar til ekspert. Spør du eksperten så er det veldig lett. Spør du nybyrjaren så er det tidvis tilsynelatande umogleg. Når desse spela har hatt eit rykte om å vere vanskelege sidan Demon's Souls så er ikkje det tilfeldig, og heller ikkje feil sjølv om mange synest dei er enkle. I ein statistikk har du alltid ytterpunkter, der eg vil tippe du er. I andre enden har du dei som ikkje kom seg gjennom tutorialen. Eg har ikkje noko grunnlag for å tvile på din erfaring, men eg meiner den er langt frå gjennomsnittet.

Eg har sjølv brukt timevis på enkelte bosser i spela til From, sjølv med fleire av dei tidlegare spela fullført. Nokre er sjølvsagt enklare enn andre, men den gjennomsnittlege spelar må uansett lære angrepsmønsteret til ein boss, og det går fort eit par dødsfall fordi det dukkar opp eit angrep du ikkje visste om. I tillegg må ein lære når ein kan angripe utan å sjølv ta for mykje skade.

Endret av Zeph
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Zeph skrev (På 7.1.2022 den 10.13):

Kanskje du og din omgangskrets er over snittet god på den type spel eller spel generelt. Streamere lev av å spele, så at mange av dei klarar seg bra har eg ingen problem med å forstå, men eg har sjølv sett fleire streamere som har heilt andre tal.

Eg synest ikkje vanskelegheitsgrada er overdrive fordi enkelte er ueinige. Det er den generelle oppfatninga av alle type spelarar som bør beskrive det. Alt frå heilt nybyrjar til ekspert. Spør du eksperten så er det veldig lett. Spør du nybyrjaren så er det tidvis tilsynelatande umogleg. Når desse spela har hatt eit rykte om å vere vanskelege sidan Demon's Souls så er ikkje det tilfeldig, og heller ikkje feil sjølv om mange synest dei er enkle. I ein statistikk har du alltid ytterpunkter, der eg vil tippe du er. I andre enden har du dei som ikkje kom seg gjennom tutorialen. Eg har ikkje noko grunnlag for å tvile på din erfaring, men eg meiner den er langt frå gjennomsnittet.

Eg har sjølv brukt timevis på enkelte bosser i spela til From, sjølv med fleire av dei tidlegare spela fullført. Nokre er sjølvsagt enklare enn andre, men den gjennomsnittlege spelar må uansett lære angrepsmønsteret til ein boss, og det går fort eit par dødsfall fordi det dukkar opp eit angrep du ikkje visste om. I tillegg må ein lære når ein kan angripe utan å sjølv ta for mykje skade.

Amen og kudos. Bra skrevet

Lenke til kommentar
Mala skrev:

Sleng med en easy mode for noobs som meg, så kanskje jeg kan nyte ett av disse From Software spillene jeg også :D

Der er jeg helt uenig. det er en grunn til at Hidetaka Miyazaki ikke vil legge til en easy mode. From Software vil at spillet skal ha en vanskelighetsgrad som er utfordrerne. Men det er det som er så fantastisk med spillene. det å overkomme en hindring med veldig lave odds. Det at alle har den samme utfordringen skaper et slags felleskap hvor folk snakker og hjelper hverandre med spillet. Det er allerede en easy mode i spillet. Man kan kjempelett google seg til hjelp på hvor du skal. Sliter du på en boss kan du summone andre spillere og få hjelp. Det er ikke mengden helse fiendene dine har, eller hvor lite helse du har som er vanskelig i disse spillene, men heller kampsystemet. fiendene dør etter ca tre slag. men det samme med deg. det handler om å mestre spillets funksjoner, og lære deg hvordan man skal spille. Git gud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...