Gå til innhold

Har jeg kjøpt feil skjerm til bærbar?


GjestAL

Anbefalte innlegg

Har jeg kjøpt for fet skjerm til bruk på bærbar pc?

Kan jeg bruke denne https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/laptop-14-16-tommer/hp-pavilion-15-bc000no/234956.10997/    med denne skjermen?  Samsung 27" gamingskjerm Odyssey G3 27AG304

har prøvd å justere oppdaterings frekvensen ned til 60hz, men fungerer fortsatt ikke.

skjermene fungerer på en jobb pc, men ikke på min private. Den finner skjermene i avanserte skjerminnstillinger, og musepekerene ser ut til å skli over til skjermen, men dukker ikke opp noe bilde igår.

Justerte noe i går, for når jeg kobler til HDMI kabelen så forsvinner det jeg har lagret på desktopen, blir bare bakgrunnsbildet igjen. Har prøvd å velge alle alternativene for å vise skjerm, men den vil kun vise pc skjerm.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
6 hours ago, GjestAL said:

Vil det bli noe annerledes om jeg kjøper et adapter og velger fra Displayport på skjermen til HDMI port på pc?

Får ikke skjermen til å fungere på min private PC, fungerer på jobb pc.

Tror ikke et adapter fra HDMI til DP vil gjøre forskjell. Jeg har prøvd flere slike adaptere, men har kun fått dem til å virke når PCen har DP og skjermen har HDMI, ikke andre veien.

Har du prøvd med en annen HDMI-kabel? Eller bruker du den samme som funker på jobb-PCen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
14 minutes ago, Svein M said:

Jeg ville ha sjekket om HP har bios og skjermkort oppdateringer på denne maskinen. 

Alltid greit å starte her. Sjekk for nyere versjoner på https://support.hp.com/no-no/drivers/ eller installer HP Support Assistant fra samme sted. Innimellom finner Windows Update drivere som ikke passer 100 % med PCen, da kan det være lurt å installere den versjonen som ligger på HPs supportsider.

Lenke til kommentar
1 hour ago, trn100 said:

Bruker du en dockingstasjon, enten hjemme eller på jobb?

Bruker ikke dockingstasjon på den bærbare privat. Kun den på jobb Er en annen type pc så dockingstasjonen passer ikke til begge maskinene.  skjermene fungerer optimalt på jobb pc med dockingstasjon.

 

Lenke til kommentar

Et eller annet reagerer ivertfall. resatte skjermen til fabrikkinnstillinger, da frøs pc'en etterpå. måtte slå av med å holde av og på knappen inne. Skjedd to ganger når jeg har prøvd å endre litt innstillinger. Gir snart opp.

18 hours ago, Svein M said:

Jeg ville ha sjekket om HP har bios og skjermkort oppdateringer på denne maskinen. 

sjekket, samme versjon.

23 hours ago, Svein M said:

Vil tro at problemet ligger i PC for dette skal da virke. En kan vise det samme på ekstern skjermen som på den bærbare eller en kan bruke utvidet skrivebord for å ha 2 skjermer med forskjellig innhold. Kanskje her er noen tips:

Feilsøke tilkoblinger for ekstern skjerm i Windows 10 (microsoft.com)

sjekket der også, utvidet skrivebord fungerer ikke, får ikke bilde på skjermen.

18 hours ago, Axefjord said:

Jeg ville resatt skjermen til fabrikken stillinger, samt skrudd av overdrive, gsync ol.

hmm, resatt skjermen, men skru av overdrive og gsync ol. fant jeg ikke ut av?

18 hours ago, Slettet-fsaSP0zV said:

Alltid greit å starte her. Sjekk for nyere versjoner på https://support.hp.com/no-no/drivers/ eller installer HP Support Assistant fra samme sted. Innimellom finner Windows Update drivere som ikke passer 100 % med PCen, da kan det være lurt å installere den versjonen som ligger på HPs supportsider.

sett på den også

Bruker displayport på jobb pc , men HDMI på privat pc.  Har prøvd begge skjermene og begge HDMI kablene så må ligge noe med pc som ikke vil fungere.

Finner ikke ut av det. mangler snart bare å reinnstallere pc. Vet ikke om jeg har lyst til det. Snart bedre å kjøpe ny pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...