Gå til innhold

Bytte fra kobber til 4G


Liink93

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, 
Jeg har ett problem som jeg trenger litt input på fra andre.
Der jeg bor er det bare gammel kobberkabel fra Telenor, og ingen andre leverandørerer vil legge fiber ned i gata der jeg bor. Vi ahr tilogmed laget en underskriftskampanje hvor alle i gata skrev under på at de ville bli abonenter, og være med å betale for utgiftene ved å grave og legge ned fiber kabelen. 
Telenor har i tillegg solgt ut all kobberkabelen i Norge til ett utenlandsks selskap, så skulle det komme en storm og kabelen ryker så har vi ingenting. 

Etter litt frem og tilbake haar jeg kommet frem til en løsning for vår hustand og naboen(bestefar).

Om vi tegner ett mobiltbredbånd og ettermonterer en WiFi antenne som rekker fra vårt hus og til nabohuset så vil vi kunne halvere kostnadene, samt mulighens få høyere hastighet på nettet.  vi har 12Mbit nå. 
Vårt hus er nederst i gata og nabohuset som bestefar bor i er ca 30 meter fra husveggen vår. 
Min plan er som følger: 
- Tegne ett abnoment med ett firma som leverer ett multimodem. Multimodemet må ha mulighet til å bytte ut WiFi antennen slik at vi kan ettermontere en antenne som gi trådløs dekning til nabohuset. Det hadde også vært en fordel om multimodemet har kontakt slik at vi kan montere en 4/5G antenne for å forbedre hastigheten på nettverket. 
Det jeg trenger en anbefaling på er:
- Leverandør av mobilt bredbånd.
- Multimodem som dekker kravene nevnt over.
- 4/5G forsterker.
- Wifi antenne som kan dekke 100m.
Alle forslag taes imot med takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...