Gå til innhold

God service fra Komplett


Anbefalte innlegg

Hei. 

Siden jeg laget en post om Elkjøps sin forsikrings avdeling som sugde lut, så ville jeg gi en æres den som æres bør. 

Jeg hadde bestilt noen varer hos Komplett.

Samme dag som jeg får pakken, så fyrer de tilbud på en vare jeg hadde mer lyst på, og var nå fornuftig priset. 

Så jeg ber om pent vær, og om å sende varen i retur. Burde være en grei sak siden den var uåpnet, og jammen fikk jeg svar bare noen timer etter at det var ok. Og jeg sende den i retur samme dag. 

Etter hvert  får jeg melding fra Porterbuddy at den nye bestillingen er på vei, og når jeg tar imot, så mangler det en pakke. 

Men budet har ikke noe mer enn den ene pakken. Så jeg ringer til kundeservice for porterbuddy og de sier den andre nok ligger igjen på terminal. 
De lover å sende meg et referanse nummer når pakken sendes.... Jeg bare, mmm oki.  (Det fiikk jeg aldri)

Jeg kontakter så komplett på chat og ber om å få et referansenummer på saken, siden varene nå står som levert og jeg ikke vil risikere høvdinger ut vinduet. Dette får jeg, og i dag ble jeg oppringt av komplett og de sender meg helt nye varer, så slipper jeg å vente på en eske, som kanskje ingen vet hvor er. 

Jeg synes det var bra dette ordnet seg på en sånn fin måte, og sånn er ikke selvsagt i disse dager om du spør meg. 

Så kudos til komplett for det! 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
guttorm skrev (På 7.12.2021 den 19.22):

Jeg kontakter så komplett på chat og ber om å få et referansenummer på saken, siden varene nå står som levert og jeg ikke vil risikere høvdinger ut vinduet. Dette får jeg, og i dag ble jeg oppringt av komplett og de sender meg helt nye varer, så slipper jeg å vente på en eske, som kanskje ingen vet hvor er. 

 

Akkurat det samme hendte meg, også med Komplett som selger. Skulle hente en forsendelse på to kolli, men på utleveringsstedet fant de kun den ene kollien. Jeg kontaktet så Komplett når jeg kom hjem, og de sendte straks de varene som manglet på ny.

Dagen etter kom imidlertid det savnede kolliet til rette (var utlevert til feil person), men det var bare å sende den ene pakken i retur på Komplett sin regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan jo nyansere litt med en negativ erfaring jeg hadde med kundeservice hos komplett i fjor sommer. Det skal sies at jeg har vært kunde hos dem i 14 år, og det er fremdeles min foretrukne butikk på nett for elektronikk. Når ting går som det skal, er de uslåelige. 

Har du imidlertid et problem og har behov for kundeservice, kan det være en komplett fiasko. Jeg mente de drev villedende markedsføring og at de ikke gav meg rabatten de reklamerte for (se bilde nederst). Det var snakk om et mindre beløp, men rett skal være rett. Kundebehandler anerkjente at reklamen var misvisende, men mente at beste løsning for begge parter var at jeg benyttet angreretten og returnerte varene, også resten av kolliene i bestillingen. Først var det trøbbel med å få riktig antall returlapper. Fire uker senere og et tosifret antall henvendelser til kundeservice, var returen enda ikke i orden. Det burde vært en enkel sak, kolliene snudde bokstavelig talt over disken hos posten.

Kunderådgiverne jeg møtte var arrogante og lite behjelpelig. Hva saken må ha kostet dem i frakt to veier, kundebehandling i timesvis og ikke minst returavdelingen i arbeidstid? Langt mer enn beløpet på 1200,-, det er helt sikkert. Årsaken til at returen lot vente på seg var at pakken var bekreftet mottatt hos komplett fra posten, men de kunne ikke finne varen på deres returlager. Det mente kundebehandler var mitt problem og holdt på pengene. Det var først da jeg skrev en negativ omtale på prisjakt at en daglig leder tok kontakt på dagen og løste saken umiddelbart. Så var det ikke min skyld at de hadde rotet bort varene på lageret allikevel.

 

Legger ved bildet av reklamen, for de som lurer hva jeg "kranglet" over. Jeg hadde da gjort som reklamen oppfordrer til, og byttet komponenter (til langt dyrere varer) og forventet 1 200 i avslag på oppgraderingspakken.
unnamed.thumb.jpg.d605fce17922be52a96659ce73fa4a0d.jpg

Endret av Dassen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...