Gå til innhold

Tietoevry-ansatte snoket i norske kunders bankopplysninger: – Et meget alvorlig brudd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men altså, 800 kunder!?! Det er sinnsykt mye! Om det var jeg som satt der og lurte på å misbruke adgangene mine hadde jeg seriøst ikke kommet opp med 10% av det en gang. Jeg kjenner ikke mange nok mennesker jeg kunne tenkt meg å kikke i kortene. Med så mange kunder *må* de jo bare ha gjort dette med tanke på å gi eller selge informasjonen videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er flere ting her som får meg til å lure. Noen forstår åpenbart ikke at søk i personinformasjon som dette uten noe tjenstlig behov ikke er tillatt. Og tror man i tillegg at man kan gjøre det uten at det loggføres eller oppdages? Kurser ikke TietoEvry sine ansatte i personvern? Og burde ikke alarmen gått etter bare ETT uregelmessig søk?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, EHLO said:

Og burde ikke alarmen gått etter bare ETT uregelmessig søk?

Korleis kan ein skilla ureglementerte søk frå heilt normale søk som del av jobben? Ettersom dette er personar med tilgang til søk, så er det rimelig å anta at dette er personar med behov for tilgang til søk (det blr sagt nokså klart at dette ikkje er driftspersonell).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...