Gå til innhold

Opera og minneforbruk


Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har "problemer" med at Opera bruker veldig mye minne? Jeg lukket nettopp Opera pga at den benyttet 110 MB minne og det synes jeg er bra mye for en nettleser (hadde bare 3 vinduer åpne). Støtt og stadig så bruker den mye minne synes jeg, og spesielt ille er det visst den får stå åpen over lenger tid (f.eks over natta mens jeg sover). Er dette en bug eller skal det bare være sånn? Opera er jo ellers en knallbra browser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med standard cache-innstillingar brukar Opera så mykje minne den kan få, altså er det avhenging av kor mykje minne du har. På min boks brukar Opera typisk 50MB (5-7 sider opne og ca. 10000 e-post) og eg har totalt 256MB RAM.

 

Ting du kan gjere:

Alt-P ->History and cache ->Memory cache - sett denne til ein fast verdi i staden for Automatic. Merk at for liten verdi her kan gjere at fram/tilbake i historia blir mindre kjapt.

 

File ->Delete private data ->Clear history of visited pages/links/transferred files.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Er det noen andre som har "problemer" med at Opera bruker veldig mye minne?

1604552[/snapback]

Opera bruker en del minne hos meg også, men jeg vil ikke kalle det et problem. Jeg har 2 GB RAM, og hvis noe av dette kan brukes til å speede opp ting er det helt topp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...