Gå til innhold

Android 11: Hvor ble det av BACK-knappen?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia 6.2, en helt grei smarttelefon i mellomprissjiktet. 

I går ble operativsystemet oppgradert automatisk til Android 11. Nå fins ikke de generiske Tilbake- og Hjem-knappene helt nederst på skjermen. 

Enda verre er det at i Chrome fins det ikke noen tilbakeknapp overhodet lenger!

Er det jeg som ikke skjønner noe her, eller har Android faktisk fjernet hele tilbakeknappen med Android 11?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyare versjonar av Android har sveipekontroller tilsvarande iPhoner utan heim-knapp. Sveip frå sida av skjermen for å gå tilbake, sveip opp frå botn for heim.

På min telefon (OnePlus) kan ein velja den tradisjonelle navigasjonslinja under Innstillinger-->Knapper og bevegelser-->Navigasjonsfelt og bevegelser.

Endret av MKap
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MKap skrev (3 timer siden):

Nyare versjonar av Android har sveipekontroller tilsvarande iPhoner utan heim-knapp. Sveip frå sida av skjermen for å gå tilbake, sveip opp frå botn for heim.

På min telefon (OnePlus) kan ein velja den tradisjonelle navigasjonslinja under Innstillinger-->Knapper og bevegelser-->Navigasjonsfelt og bevegelser.

Takk for råd. Jeg måtte inn på System, så Bevegelser, og der kunne jeg få tilbake tre knapper under alt annet. Hjem, Tilbake og Velg alle apper. Liker det bedre enn "gestures".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...