Gå til innhold

Windows 11 trøbbel innstalasjon


Anbefalte innlegg

Hei har et stort problem her, jeg skal innstalere windows 10 og converterer hardisken til GPT så innstaleres windows converteringe er for at "secure boot" skal virke men etter å ha innstalert windows 10 og jeg sjekker hardisken så er den plutselig i MBR mode altså ikke GPT hva er det som skjer??

Jeg har bare 1 hardisk enabled fordi jeg skal være sikker på at det er riktig disk som er convertert til GPT så det er umulig å innstalere windows 11 pga denne dritten!!

Noen som har en peiling på hva jeg gjør feil her?

 

Mvh Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, Tåka said:

Hei har et stort problem her, jeg skal innstalere windows 10 og converterer hardisken til GPT så innstaleres windows converteringe er for at "secure boot" skal virke men etter å ha innstalert windows 10 og jeg sjekker hardisken så er den plutselig i MBR mode altså ikke GPT hva er det som skjer??

Jeg har bare 1 hardisk enabled fordi jeg skal være sikker på at det er riktig disk som er convertert til GPT så det er umulig å innstalere windows 11 pga denne dritten!!

Maskinen må settes til å boote i UEFI modus. Hvis du prøver å installere Windows på en tom disk, så må du ha UEFI mode for at Windows setup skal lage en GPT-partisjon.

Lenke til kommentar

Fant ut feilen jeg har gjort hele tiden det er at når jeg skal velge minne pinnen som oppstart til å innstaleer så er det 2 valg 1 er bare minnepinnen med vanelig oppstart og 1 med UFI oppstart på minnepinnen  og når jeg valgt UEFI da var disken GPT og Windows 11 er nå innstalert helt perfekt operativ system så langt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...