Gå til innhold

TEST: Stream Deck er ikke bare for spillere og videoredigering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt den med 15 knapper i noen år nå. Er det én erfaring jeg har fått, så er det at man aldri kan få nok knapper. Man har riktig nok "uendelig" med knappemuligheter hvis man går nedover i mappehierarkiet, men det er enklere å ha alt du trenger pr program på én side. Lett å tenke at man ikke trenger mer, helt til det er et par knapper til man gjerne skulle hatt. Man må tross alt ikke fylle opp 32 knapper i hvert program.

Gå for XL. Du vil takke meg senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig dings.

Kan se for meg mye nyttig bruk av denne, f.eks for hurtigtaster i diverse CAD programmer etc.

Akkurat så dyr at jeg ikke kommer til å kjøpe den nå, men har den i minne for siden.

Blir en ting til som må bæres rundt med mindre jeg punger ut for flere.

Det finnes et gratisalternativ som jeg bruker daglig nå:

Gå til http://www.autohotkey.com og last ned AutoHotkey

Les mer på http://www.autohotkey.com/docs/Hotkeys.htm

Jeg bruker denne for tekststrenger jeg bruker mye.

CTRL+F1 for navn, CTRL+F2 for adresse, hurtigtaster for emailadresser etc.

Du kan programmere alle mulige varianter av knapper til å gjøre omtrent hva som helst.

Jeg har lagt de fleste bak funksjonsknappene ettersom disse er ellers lite i bruk, men du kan gjøre mye annet også. Legge inn æøåÆØÅ på amerikansk tastatur, for eksempel.

Lenke til kommentar

Har brukt produktet i et par år nå, primært til sekretariatet under håndballkamper, men dette har også fantastiske muligheter innen jobb (CAD, automatisering av oppgaver), smarthus, gaming, osv. Et veldig snedig produkt, begrensningen ligger i den som ikke ser muligheten med produktet 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Mini for bruk med et presentasjonsprogram med tastatursnarveier.

Selv vet jeg hvilke taster jeg kan trykke på laptop for å styre programmet, men det blir enklere å lære opp nye folk med noen få taster som tydelig viser hva som vil skje når man trykker på dem. 6 taster holder til alt som vanligvis skal gjøres, resten får man gjøre med mus. Jeg vurderte å mekke i sammen et eget tastatur med klistrelapper på knappene, men nå slipper jeg det.

Lenke til kommentar

Ganske fjernt å mene de skulle fokusere på annet enn strømming. Elgato driver med nettop livestreaming og det ble neppe noe nærmere andre felt etter at Corsair kjøpte de opp. Styrken til Elgato er at de driver med livestreaming og lite annet. Selskaper med identitetsproblemer er en uting og kvalitet og utførelse blir som oftest deretter.

De som er interessert i noe annet kan finne video med tutorials for avansert produktivitet som kan vare i timevis. Kun fantasien setter grenser. Det blir fort mange decks koblet opp samtidig. Knappene kunne ha vært bedre og det burde ha vært mulig å skjøte sammen flere decks hvorpå det burde være en mulighet å ha kabelen under og ikke bak. Ellers er det lite å utsette da øvrige begrensninger ligger hos brukeren.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...