Jonah Hex Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 NextGenTel ønsker seg inderlig å kvitte seg med papirutsendelse av papirfakturaer, og vil ha sine kunder over på EpostFaktura. Kjekke greier det, bortsett fra at jeg må ha kvittering på mine fakturaer for å få dem refundert av min arbeidsgiver (heldig). So far so good. Men så vil de jaggu meg ha med fakturagebyr på sine papirfakturaer, 19 kroner. Ikke noe beløp å skrike over - jeg vet, dersom noen vil kommentere dette: La være, finn deg en annen tråd! Jeg har ikke lyst å finne meg i et fakturagebyr, og har heller ikke gjort det tidligere. Vanligvis trekker jeg bare gebyret fra fakturasummen, betaler resten og hører aldri noe mer om dette. Spørsmålet må bli: Har de lov til dette? Er vi forpliktet å betale? Brg Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Får du ikke refundert det av arbeidsgiver? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Gebyrer i seg selv er ikke ulovlige, men *noen* gebyrer er det. Om du og NGT avtaler at du skal betale fakturagebyr må du gjøre det. Sannsynligvis har de sikret seg på en eller annen måte i kontrakten, om det er slik at de har innført et fakturagebyr nå som de ikke hadde tidligere. Altså: Les kontrakten. MVH Audun Lenke til kommentar
vickers Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg er temmelig sikker på at det ikke finnes noe lov mot dette. En annen ting om det er moralsk riktig. Når det er sagt kan jeg godt skjønne at noe slikt blir innført. Det koster tross alt en god del å sende den konvolutten med det arket i hver mnd. De som absolutt må ha den i papir format får jammen betale for det også. Så kan vi andre nyte godt av billige priser. Hvis valget skal stå mellom papir faktura hver mnd eller bedre kunde support tror valget er enkelt for veldig mange...... Lenke til kommentar
lerkol Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Du får jo epost-faktura, og denne kan med all sannsynlighet printe ut. Endret 8. januar 2004 av lerkol Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Du får jo epost-faktura, og denne kan med all sannsynlighet printe ut. Da bør man forlange at de legger ved en PDF med en standard faktura for utskrift for de som har behov for dette. Det er endel regler for fakturering som må oppfylles og ikke alle e-postfakturaer er bra nok. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Du kan jo evt. be om kvittering fra (nett)banken. Hvis det blir godtatt av arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Hehe, jeg vet at du skrev av du ikke ville ha kommentarer men jeg klarer ikke la være Ikke klag når du faktisk får gratis bredbånd! Lenke til kommentar
lerkol Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Du får jo epost-faktura, og denne kan med all sannsynlighet printe ut. Da bør man forlange at de legger ved en PDF med en standard faktura for utskrift for de som har behov for dette. Det er endel regler for fakturering som må oppfylles og ikke alle e-postfakturaer er bra nok. Enig der, og jeg ser egentlig ingen grunn til at de ikke skal gjøre det på denne måten (pdfversjon av papirfakturaen du ellers hadde fått), men det gjenstår jo å se. Har i alle fall fått skikkelige fakturaer av andre på epost, så de burde vel klare det NGT også. Lenke til kommentar
Taped Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Ikke klag når du faktisk får gratis bredbånd! Enig Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Det som hadde vært glimrende er kvittert faktura i pdf-format. Kanskje sendt kvittering i et eller annet EDI-format som går til bedriften, full auto refund.... Jeg har selv jobbet en del med salg/fakturering, og har forståelse for at et firma vil ha igjen for denne utgiften. Imidlertid klikker det for meg når det kalles "gebyr" - det er et ord med få positive assosiasjoner. De innfører gebyret i uke 11, så de har nok det meste på det tørre når det gjelder informasjon på forhånd. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Hvordan fikk dere vite om dette? Kontakter Nextgentel alle kunder og spørr om de vil ha det på e-mail eller ikke? Det har ikke noe å si når man har det på Avtalegiro vel? Lenke til kommentar
lerkol Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Hvordan fikk dere vite om dette? Kontakter Nextgentel alle kunder og spørr om de vil ha det på e-mail eller ikke? Det har ikke noe å si når man har det på Avtalegiro vel? Jeg har avtalegiro hos de, men jeg fikk info om det på epost ja. Vet ikke om det gjelder for oss med avtalegiro, men man får jo faktura på papir uansett, så jeg regner med det. Endret i alle fall til epostfaktura selv. Lenke til kommentar
joZa Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg har ikke fått noen mail fra dem enda, men fant dette på siden deres: Privatkunder vil dermed fra uke 7 2004 få tilbud om epost-baserte fakturaer. Lenke til kommentar
jic Skrevet 10. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2004 Åssen fungerer egentlig EpostFaktura. Du for en mail med faktura på hva så videre??? Lenke til kommentar
esk Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Hmm, ettersom dette plutselig innføres, har jeg rett til å heve kontrakten min? Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Hmm, ettersom dette plutselig innføres, har jeg rett til å heve kontrakten min? les kontrakten din eller lei en advokat....Si opp fordi du får fakturaen på mail ? Jaja... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Det er verre med dem som fikk oppgitt feil kontopassord, og aldri har kunnet logge inn på kundesidene Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Hmm, ettersom dette plutselig innføres, har jeg rett til å heve kontrakten min? Vel, siden dette ikke "plutselig" innføres, har nok NGT sitt på det tørre. De informerer om endringen i rutiner 2 par måneder i forveien, hvilket burde være greit for det meste. Cluet er vel om vi er pliktige å betale et gebyr. Jeg har tidligere sagt til leverandører at dersom de skal ilegge meg et gebyr for at jeg skal kunne betale, vil jeg ilegge dem gebyr for at de skal få pengene mine. Og det har løst seg. Hver eneste gang vi ringer til leverandører i bedriften og sier at fakturagebyr er uaktuelt, går det i orden. Jeg mener å ha hørt et eller annet sted at vi ikke er pliktige å betale et fakturagebyr. Correct me anyone? Han forrige som svarte deg er det bare å overse.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå