Gå til innhold

Nedis og Cleverio - Samme App?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Cleverio dørklokke på kjell å company for 349kr, og den fungert over all forventning!

Så nå frister det å kjøpe ett overvåkningskamera å ha i garagen fra samme familie.
Men det jeg merker meg er at produktene til Cleverio er mistenkelig like Nedis sine produkter, og dørklokken jeg kjøpte finnes med Nedis navnet og nesten samme spesifikasjoner.

Om jeg kjøper ett Nedis kamera vil det funke i samme app som Cleverio bruker?

Appen til Cleverio heter "Smart Life", og appen til Nedis heter "Nedis Smart life" (og det er tilsynelatende samme app)

Noen som har prøvd å blande?

Her er forøvrig Cleverio dørklokke jeg kjøpte

Og her er Nedis utgaven

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Kajac said:

Om det er åpent kjøp hadde jeg gjort et forsøk. Vil tro mange av disse produktene er vanlige "kinaprodukter" med forskjellig branding, så om appen ser lik ut er det også en god mulighet for at det er samme produkt. Og har de åpent kjøp kan du jo bare levere det tilbake om det ikke funger.

Abslutt en mulighet, men det er jo litt styr. Hadde ett håp om at noen hadde prøvd 😛
Om ikke går jeg nok bare for Cleverio sitt ene kamera for å være sikker.

Dette er rene kinavarer med forsjellig branding ja. Appen er helt lik Xiaomi sin, og er kansje derfor den fungerer så bra også.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg har vært litt i samme dilemma selv, kjøpte tre stk. smart-stikkontakter fra Deltaco Smart Home hos Obs for en god stund tilbake. Nå vil jeg ha flere, men de selger dem ikke lenger. De selger derimot en fra merket QNECT, som ikke bare ser helt lik ut, men har til og med samme modellnummer. De kunne dessverre ikke svare på om den var kompatibel med Deltaco sin app eller vice versa. Og å bytte til to apper for å styre lysene mine er et massivt tilbakesteg når det kommer til smarthet...

Endret av Kajac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, Kajac said:

Jeg har vært litt i samme dilemma selv, kjøpte tre stk. smart-stikkontakter fra Deltaco Smart Home hos Obs for en god stund tilbake. Nå vil jeg ha flere, men de selger dem ikke lenger. De selger derimot en fra merket QNECT, som ikke bare ser helt lik ut, men har til og med samme modellnummer. De kunne dessverre ikke svare på om den var kompatibel med Deltaco sin app eller vice versa. Og å bytte til to apper for å styre lysene mine er et massivt tilbakesteg når det kommer til smarthet...

Det bli jo samme problemstilling ja. Jeg gidder ikke å ha 2 kopier av samme app på telefonen 😛

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...