Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt wi-fi nett på 1 av 2 hjemmePC-er?


Anbefalte innlegg

On 9/28/2021 at 5:50 PM, Gjest Baardsen said:

Eller de nye flotte flisene jeg nylig kledde betongveggen med? Jeg har fiber og har ca. 60mbps download og ca 70 på upload (wifi) men på den andre siden av denne veggen bare 2 meter unna er det som regel bare 1 eller 2 mbps. Jeg har kjøpt en signalforsterker som går på strøm og en som ikke går på strøm (5.4GHz) men det hjelper ikke noe som helst i det hele tatt. I dag var jeg der ute og av en eller annen grunn så var signalet oppe på ca.8 mbps (oh happy days) Får inntrykk av at jo oftere jeg bruker den pc`en på feil side av betongveggen jo bedre blir dekningen. Veldig merkelige greier. 

"Signalforsterker" i denne sammenheng er en repeater, ikke en enhet som forsterker signalene. Og en "en som ikke går på strøm" høres ut som humbug.

Så må man ellers huske at en repeater må et sted mellom ruter og klient der det fortsatt er godt signal. 

Kan være flere faktorer som påvirker. Har man et svakt signal, vil ellers støy kunne gjøre signalet dårligere. Hvor mye støy det er kan variere med hva som ellers befinner seg på frekvensen i området - eks. nabonettverk.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...