Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en i klassen


Gjest c9fa2...47b

Anbefalte innlegg

Gjest c9fa2...47b

Heei! Skriver her da jeg trenger råd fra noen som forhåpentligvis er mer erfarne innen dette enn meg😅

Jeg går i 3. klasse på videregående og har den siste tiden crushet på en i klassen. Kjente han ikke før videregående, men har blitt godt kjent med han disse årene og vi er i samme vennegjeng. 
Spesielt det siste halvåret har jeg blitt mer og mer interessert i han. Jeg snakker mye med han på skolen, men også hjemme på blant annet snap. De siste ukene har jeg følt meg ganske betatt av han. 
Jeg er veldig usikker på om han liker meg. Han er ofte litt vanskelig å lese, da han er care eller leker slem. Noen ganger virker det som at han liker meg. Han setter seg ofte ved siden av meg og vi får veldig ofte øyekontakt. Likevel vet jeg ikke om dette betyr noe. Ofte spør han meg også om han jeg tidligere var sammen med, og om andre gutter jeg kjenner. Jeg føler han er veldig interessert i å vite om jeg liker noen andre. Vet ikke om dette betyr noe da?

Samtidig ønsker jeg egentlig ikke å bli sammen med han. Føler vi hadde passet godt sammen, men er likevel usikker. I tillegg er vi en ganske close vennegjeng, og det ville blitt rart hvis vi ble noe. Det er også mindre enn et år igjen av skolen, og vi skal ikke det samme etter videregående, så det er ikke sikkert det ville vart uansett.

Vet egentlig ikke hva jeg vil frem til utenom hva dere tenker om situasjonen og om dere har vært i en lignende. Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: c9fa2...47b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ter en gutt. Vi liker å gå rett på sak.
Du går frem til han, og sier "Hei, har du lyst å finne noe en kveld, bare du og meg?"
Han sier selvfølgelig: "Klart det. Hva da?"
Du sier: "Vet ikke... Forslag?"
- Så tar dere det derfra. Enkelt og greit. 

Er du for sjenert. Skriver det på melding. Mange jenter som er usikre rundt slike ting, lager ofte veldig lange og unødvendig kompliserte meldinger med masse blablabla. Fatt deg i korte og enkle trekk. :)

Lenke til kommentar
Gjest c9fa2...47b
Milhouse85 skrev (32 minutter siden):

Det ter en gutt. Vi liker å gå rett på sak.
Du går frem til han, og sier "Hei, har du lyst å finne noe en kveld, bare du og meg?"
Han sier selvfølgelig: "Klart det. Hva da?"
Du sier: "Vet ikke... Forslag?"
- Så tar dere det derfra. Enkelt og greit. 

Er du for sjenert. Skriver det på melding. Mange jenter som er usikre rundt slike ting, lager ofte veldig lange og unødvendig kompliserte meldinger med masse blablabla. Fatt deg i korte og enkle trekk. :)

Takk for svar!

men synes du det virker lurt å prøve å bli noe ut i fra situasjonen?

Anonymous poster hash: c9fa2...47b

Lenke til kommentar
Gjest c9fa2...47b skrev (15 timer siden):

Takk for svar!

men synes du det virker lurt å prøve å bli noe ut i fra situasjonen?

Anonymous poster hash: c9fa2...47b

Aner ikke. Det får du finne ut av. :)
Men prøver du ikke - skjer det i allefall ingen ting. Mange angrer på at de ikke forsøkte. Uavhengig av om det blir noe eller ikke.

Det verste er at du får et nei, eller at det ikke fungerer. Men da lærer du at de faktisk ikke er så ille å få et "nei". 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest c9fa2...47b skrev (På 24.9.2021 den 18.55):

Samtidig ønsker jeg egentlig ikke å bli sammen med han.

Da synes jeg du bør bestemme deg og stå for det valget. Vinglete halv-interesse skaper bare trøbbel, misforståelser og kjipe situasjoner.

1. Vil ikke være sammen med

2. Vil ha et forhold til dere går hver deres vei etter videregående

3. Vil ha et forhold også etter videregående

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...