Gå til innhold

Kunstig intelligens skaper sikkerhetsrisiko – vil ha algortimetilsyn inn i EU-kontrollen [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har over tid opparbeidet meg en inngrodd skepsis overfor teknologi som bygger på at elektronikk, datasamband, GNSS (GPS) osv fungerer, for hva skjer om det mest vitale slåes ut? Har vi noen plan B? For å vise til et banalt eksempel, jeg liker at jeg kan sykle min el-sykkel manuelt om batteriet slutter å virke. Jeg liker også at jeg kan ta beina fatt og hente ei kanne med bensin om bilen går tom. Det kan bli langt å gå, men.... Hva om en solstorm slår ut kommunikasjons- /GNSS-satellittene? Alle vil kanskje ikke bli rammet, men....

Derfor har jeg sluttet med å bli med på ovasjoner når ny revolusjonerende teknologi lanseres. Der for er ikke Elon Musk et co noen guder for meg. Men jeg har innsett at teknologiutviklingen går sin gang og jeg har resignert overfor dette faktum. Men det har nok naturlig med min alder å gjøre. Det satt nok en og annen som meg og klaga på de nye bensinbilene som ble lansert på slutten av 1800-tallet. Forresten, hesten visste veien hjem, og kusken kunne ta en høneblund, slik man håper at vi kan i egne helautonome biler.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...