Gå til innhold

kraftig powerbank/batteri for oppladning av laptop


dan83

Anbefalte innlegg

hei, som ivrig naturfotograf og friluftsliv mann, så vurderer jeg  neste år å være på farten i flere mnd, hvor jeg meste av tiden lever ute i naturen, men har bilen som slags base for div klær, utstyr osv.

Men spørsmålet er, finnes det noe stort batteri eller eventuell powerbank som kan brukes til  lade opp en laptop via DC strømforsyning. Laptopen jeg har kan dessverre ikke lades opp via thunderbolt/USB-C. Idealt sett hadde vært å hatt en powerbank som var liten nok til å kunne ta med ut på camping, men det finnes vell ikke med DC oppladning?

Håper det finnes en løsning her, da jeg skal bruke laptopen mye til fotoredigering og litt annet media.

Dette er laptopen som skal lades opp:

 

https://www.komplett.no/product/1188718/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/arbeidsstasjon/msi-creator-z16-16-qhd-120-hz-400-nits-lunar-gray?q=msi creator

 

Fant denne, vet ikke om det er noe godt alternativ:

https://www.northsport.no/kraftig-batterilader-til-tur-og-friluft-powerbank-med-ac-230v/

Hva er prisen på noe slikt og finnes det mange alternativer der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

AC 230 Volt hvor man kan drive utstyr med maks 100 watt.

Tja med laptop med dagens strømbruk er vel 250 watt heller noe å satse på som minumum ellers glem gaming og rask ladning.

Det er jo mulig å se om du man lade gjennom elbilen eller ligdene, eller vurdere stort bilbatteri, men da må du finne opp ladekontroller og slik selv. Lykke til.

Sitat

fotoredigering og litt annet media.

Tja til det bruket er bedre med intel skjermkort og mellom 95\65 watt strømbruk. Iris Pro eller billig AMD skjermkort kanskje?

Lenke til kommentar

Hvor stor kapasitet trenger du på batteribanken din?
Ser ut som laptoppen din har 90Wh batteri. Hvor mange ganger trenger du å fullade den mellom hver gang du får ladet batteribanken? Regn ut hvor mye kapasitet du har bruk for og legg på moms....

Får du tak i DC-lader til PCn din? Det er mindre tap ved å ha en DC-DC-lader enn å gå veien via AC. 12V kan ofte være et godt utgangspunkt siden det finnes mye utstyr for det. Er du heldig finner du en lader fra sigarettenner til PCn din. Hvis ikke må du kanskje lage noe selv med en universell strømforsyning som kan gi riktig spenning til PCn. En batteribank med 12V ut har gjerne også muligheter for å lades i bil, hvis du er innom den oftere enn du har tilgang til nettspenning.

Beklager at jeg ikke har noen svar, men håper det kan skubbe deg litt i rett retning.

Lykke til, kult prosjekt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...