Gå til innhold

Er ferdig-pakkene bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med og skjære et hull i bunnen av kabinettet og sette på vifter både under og over radiatoren? Vil det da bli bedre slik at jeg kan kjøle både Skjermkort og CPU med samme radiator?

Skal du sette maskina di på stylter da eller??

 

Nei det har ikke mest nytte for seg med vifter på begge sider når du setter opp regnestykket støy/ytelse. Det lille du vinner ved 4 vs 2 vifter er ikke verdt det viftebruset du får. Hold deg til tanken med 2 vifter som flytter mest luft på den minst bråkete måten.

 

Med en 2x120 radiator skal du ikke være redd for ikke å kunne kjøle skjermkort og hovedkort. Jeg klarer jo å kjøle ett sånt system med en 1x120 raddis.

Lenke til kommentar
Hva med og skjære et hull i bunnen av kabinettet og sette på vifter både under og over radiatoren? Vil det da bli bedre slik at jeg kan kjøle både Skjermkort og CPU med samme radiator?

Om du tar en titt på bildet i linken i innlegget til Anders L, så vil du se en løsning som den du tenker på. Det er skåret hull i bunnen av kabinettet, slik at luften trekkes inn gjennom radiatoren, og kastes ut i front av kabinettet, vha vifta som er plassert der.

Om du monterer en trykkende vifte under radiatoren, vil dette gi en viss gevinst. Hvor stor, er det derimot vanskelig å svare på, men jeg ville uansett kjørt med bare én vifte innledningsvis.

Jeg tror ikke at du skal være redd for at kjølinga holder mål i et slikt oppsett, og du kan uten videre kjøle både CPG og GPU med samme radiator. Jeg er også helt sikker på at du kan henge på en kjøler for NB også, men vanntempen vil jo øke noe i takt med økende belastning (flere vannblokker).

I praksis vil dette kunne bety at f.eks. CPU-temp øker med 2-3grader, men du vil nær sagt aldri komme opp i en situasjon hvor temperaturen blir faretruende høy.

 

(Edit: Traskas er raskere på tastaturet enn meg! :( )

 

Btw; Jonas vet ikke hva han snakker om....

Lenke til kommentar
(Edit: Traskas er raskere på tastaturet enn meg! :( )

Jupp :) hehe neida så ille er det ikke... Bare en :devil: på å skrive og legge ut bilder... :D

 

edit: ville ikke vise ordet jeg skrev.. var ikke så stygt da..

LOL!

*Passe på å ikke gå OT nå da*.

 

Men det var jo greit å lese at vi var ganske enige ang. viftespørsmålet fra suzze da!

Nå må han vel være overbevist! :yes:

Lenke til kommentar
En ting til (jeg gir meg aldri :p )

Ser at det settet som jeg tenkte og satse på har 8mm slanger, vil jeg ikke da få problemer med og koble til f.eks GPU-blokk med slanger med andre dimensjoner?

eller finnes det "overganger" ?

Alt av vannkjølingsutstyr som har nipler som stikker ut, kan byttes. Det er bare å finne ut hva slags gjenger det er på blokka, og så gå på www.microplex.no eller en rørleggerbutikk og handle gjengede nipler med rette størrelsen. Husk gjengeteip hvis du bytter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...