Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sameie - Sjenerende Leilighet


Peaks

Anbefalte innlegg

Hei, vi er et sameie med 6 separate enheter hvor fasaden nylig er pusset opp og boligen generelt sett nå ser meget pen ut. Boligen er gammel, til dels verneverdig og restaurert tilbake i original stand i regi av sameiet. 3/4 leiligheten ser meget bra ut, derimot er den siste med store vindusflater i første etasje er svært sjenerende og vil trolig påvirke pris på en verdivurdering og en eventuell budrunde ved salg. Hvilke rettigheter har en som sameier og medbeboer til å klage på naboens gamle sprukne vinduer med klistremerker og lignende. Ettersom leiligheten også ligger i første etasje med fortauet rett på utsiden kan en se rett inn på en totalt nedrevet leilighet, altså til grunnen. Den har stått slik i fem år.

Har en noen rettigheter her? Ettersom dette helt sikkert vil påvirke potensielle kjøpere i negativ forstand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selveierleiligheter?

Spørr nabo pent eller forhør deg med å få vinduer byttet i regi av sameiet. Kan jo hende flere irriterer seg over dette eller selv vurderer salg. 

Viktig med god naboskikk, men syntes også det er en uting å tvinge nabo til å fikse sin del, fordi du skal selge. 
Du har neppe noen rettigheter her.

Uansett så har jeg akkurat solgt min, med narkoman som nærmeste nabo & det som hører til.. Jeg fikk prisforlangede. Markedet er meget bra for tiden, ville ikke brukt mye energi på dette. Litt rusk finner man de fleste steder.

Lenke til kommentar

Hei, ja selveierleiligheter.

Flere har ønsket å klage lenge, så det gjelder ikke kun for min del nå pga. potensielt salg. Undersøker egentlig bare litt rundt reglementet på dette.

Boligen har mange vinduer og fordi vi nettopp ellers har renovert boligen er det lite kroner igjen i kassen for nye vinduer rundt om. Dette har sameiet egentlig bestemt at hver seksjonseier skal ta på sin kappe. 

Hovedproblemet er egentlig bare at seksjonen er fullstendig ribbet ned til jord og sand på gulvet, gamle knuste på ruter og 0 standard. Altså en fullstendig ubeboelig leilighet. Samtidig er deler av taket hennes revet som igjen er mitt gulv og skaper svært dårlig isolasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...