Gå til innhold

Kamera for filming til youtube.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laget noen diy videoer for youtube. Det har til nå bare vært opptak av skjermen. Jeg skal nå oppgradere til et kamera for å filme fra det virkelige liv.

Jeg blir å filme endel elektronikk som resistorer kretskort etc. Altså små detaljer. 

Jeg skal også filme når jeg snekrer, sveiser og holder på i forskjellige garasjer der det kan være begrenset med lys. 

Budsjett er opp til 10000kr. Har en liten Røde mikrofon som jeg tidligere har brukt til mobil.

Har dere noen tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du setter kameraet på stativ, så jeg tenker at det viktigste her blir ålreite videoegenskaper, mulighet for HDMI ut uten overlays, etc., og et godt objektiv. Skal du bruke det noe utenfor studio, enten til foto eller video? Har utseende, størrelse, vekt, etc. noe å si? Ville kikket litt på disse her:

  • Canon EOS M50 (evt. Mk II)
  • Olympus E-M10 (alle etter Mk I)
  • Panasonic Lumix GX80, GX9, G80, G100
  • Fuji X-T200, X-E3

Litt over budsjett, men om du kan finne Panasonic G90, Fuji X-E4 eller X-T30 på tilbud er de også gode valg.

Skal ikke skryte på meg å være noen ekspert på video akkurat, men bruker for tiden en GX80 sammen med en Olympus 17mm f/1,8 og en Elgato Cam Link 4k til Zoom/Messenger, og blir stadig imponert over bildekvaliteten det går an å hale ut av et billig systemkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...