Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet videre med 2 barn og samboer


Gjest 1c54b...95a

Anbefalte innlegg

Gjest 1c54b...95a

Typisk eksempel på en mann som ikke skulle fått barn og jeg har 2 av dem.. Jeg elsker barna mine, men jeg savner friheten.. Det å kunne gjøre hva jeg ville når jeg ville.

Denne savnem forsterkes av at forholdet kun er der på grunn av barna.. Vi gjør ingenting sammen lengre.. Ingen kjemi.. Dagene bare går videre uten noen forbedring. 

Kjenner jeg er lei, men samboer har ikke noe sted å bo og heller ikke penger til det om en skulle valgt å gå fra hverandre.. Jeg har heller ikke penger nok til å bo + betale eventuelle barnebidrag som oppstår.. 

 All usikkerheten gjør egentlig alt værre.. Jeg er og usikker på om jeg i det hele tatt har følelser for samboer lengre.. 

-mann som egentlig vil tilbake til sitt gamle liv med kun seg selv 

Anonymous poster hash: 1c54b...95a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ville jeg startet å planlegge. Lev spartansk og legg til side penger. Bytt jobb eller jobb mer sånn at du etterhvert har penger til å finne ditt eget. Bo et sted som er billig og simpelt for en periode, hvertfall frem til du har fått inn nok penger.  At hun ikke har råd til å bo alene er strengt tatt ikke ditt problem når bruddet først er et faktum. I det hele tatt idiotisk å gjøre seg avhengig av hverandre på den måten der, man har aldri noen garanti for at man vil holde sammen. 

Se for deg f.eks to år frem i tid. Hvor du pga delt omsorg får mer tid til deg selv og dermed har mer overskudd til barna når de er hos deg. Se for deg at du har funnet deg en herlig dame som har gitt både deg og pikken din masse ny intens livsgnist og tenning. Hun er snill og flink med barna, og hun er god mot deg; en fornøyd mann = en gøyal og morsom pappa. Samtidig har du en bra kommunikasjon med barnemor fordi dere brøt opp tidsnok til at ting ikke rakk å bli betent og jævlig. 

Se så for deg at du driter i alt dette og bare lar ditt nåværende liv skure og gå, fordi som du sier; dere har ikke råd til å skille lag. Dere blir mer og mer lei av hverandre, noe ungene etterhvert vil legge merke til. Du ser på andre damer og lengter etter det som kunne vært. Du blir mer og mer nedstemt, noe ungene også legger merke til. Her har jeg vært selv som lita jente, hvor jeg gikk rundt og trodde det var min feil at foreldrene mine var så triste og gråe i stemningsleiet. Barna snapper opp energi som dette lettere enn du tror. Vil du at ungene dine skal måtte kjenne på disse følelsene?

Hva velger du?

Endret av Elizabeth flying
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...