Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bånd og tilknytning mellom mann og kvinne? - går vi mot et samfunn der ingen vil knytte seg til noen?


Gjest c4572...c3a

Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Guest c4572...c3a said:

Ts igjen hengte meg opp i en som skrev at man må finne noen som kan bli en venn som man passer sammen med mentalt og at det da skal være enkelt. Kan ta meg selv som eks jeg kjenner den mannen jeg har er på bølge lengde med mentalt som jeg elsker å være rundt. Som tenner meg hinsides noe annet. Som jeg elsker å ta med på en biltur en sen kveld eller bare møtes for en kaffe. Som er innom på besøk innimellom osv .. kontakten har vi hatt i 2-3 år.

Men nei vil ikke være kjæresten min og jeg finner ingen annen jeg har følt jeg har klikket så godt med på alle plan i mitt liv. Alikevel stopper det der. Jeg vet jeg aldri ville nå opp .. derfor datet jeg andre men nei fant ingen som jeg kjente det sånn med.

Det var et usedvanlig godt vennskap til å være hetrofil mann og kvinne og ikke eks. søsken eller familie. Det må jeg si.
Men fult mulig og jeg har selv hatt vennskap hvor jeg har sett på kvinnen som en søster som jeg ikke kan ha som en kjæreste.

Fantastisk flott at man kan finne slike vennskap, det må jeg si.

Quote

Nå har vi igjen tatt opp fwb biten.

Aha dere har sex ja. Det forklarer noe. Nesten uvanlig å ha et så godt vennskap uten at det forekommer.

Vel ikke alle ønsker å forplikte seg og det kan være det endrer seg om 5 år men det viktigste er at man gjør det som føles rett. Det er altfor mange som forplikter seg pga. en eller annen misforstått greie om at de bør gjøre det. Om det er for den andre personen eller hva det nå er.

Dating i 2021 er blitt vanskelig. Jeg ser meg selv og hører fra mannlige kolleger at jeg er en fin og hyggelig og snill og morsom person som savnes når jeg ikke er der.
 

Quote

Jeg syns det er et positivt kompliment å få fra det motsatte kjønn. Men det hjelper jo lite når alt bedømmes etter 1-10😂😂. Og ja vet at kvinner ikke er noe bedre der og skjønner at etter som alle klarer seg alene så vil man ikke slå seg sammen med hvem som helst heller .. en partner skal helst bidra til noe positivt i livet ditt ikke gjøre d mer komplisert enn d allerede er tenker jeg da.

Bidra til noe positivt. Det betyr ikke nødvendigvis hus, båt, hytte eller penger men at man kan vokse på hverandre og ha det bra i hverdagen. Man skal på ingen måte motarbeide hverandre som noen dårlig forhold gjør.

Quote

Jeg har tre krav til partner som jeg ikke er villig til å fire på.

 

Quote

1 ikke røyk og snus… hvor mange prosent faller bort der tro?

Ingen av mine kamerater røyker eller snuser. Jeg har 2 fettere som snuser. Ingen røyker.

Quote

2. Ha førerkort og helst bil slik jeg bor. Har datet menn uten fører kort og det ble fort et irritasjonsmoment. Det er min personlig erfaring.

De fleste menn jeg kjenner har førerkort men jeg kjenner også en del kvinner som har både bil og førerkort. Er det slik i dag at det skal være mannens oppgave? Er vi ikke mer likestilt i dag?

Quote

3. Må ha jobb. Letter hverdagen betraktelig. ( permittering pga korona helt greit). 

Jeg kan være enig og i hvertfall slik at man ikke går ledig fordi man ikke vil noe. Er personen ufør av ymse årsaker ville jeg ikke diskriminert av den grunn så lenge personen har en ryddig og grei økonomisk hverdag. Om jeg da måtte bidratt litt mer på ferier og slik hadde jeg overlevd selv om det ikke er ideelt. Jeg har uansett gjort dette når hun jeg er sammen med har en svakere økonomi enn meg.
 

Quote

Jeg er lojal til de jeg har lagt min elsk på klarer ikke å slette dem ut av mitt liv med mindre de ikke vil ha noe kontakt med meg. Da må jeg.

Selv har jeg faktisk ingen kontakt med noen ekser. Ikke fordi det har vært noe vondt blod men fordi det ofte kan bli litt rart og vanskelig for den ene eller andre part i ymse settinger. Derfor dater jeg heller aldri folk på jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, sedsberg said:

Ja, det er komisk. Men det er også fakta. Damer sier jo selv at de skulle ønske de uattraktive mennene kunne la de være i fred. Dette burde flere menn respektere.

En god latter forlenger livet. Hvordan tenker du man skulle gjennomført noe slikt? Hva klassifiserer du deg selv som? En uattraktiv mann?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 minutes ago, sedsberg said:

Ved å la de være i fred? Jeg har da klart det i flere tiår. Da kan hvem som helst klare det.

Så du ser på deg selv som en uattraktiv mann? Realisme på sitt verste det men selvinnsikt forsåvidt.
Nå er det jo ikke slik at bare fordi noen kvinner ikke liker en mann så gjør ingen det.

De fleste tar jo også et nei for et nei så jeg ser ikke helt problemet der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest c4572...c3a
ITtraktor skrev (19 timer siden):

Trondheim er ikke i nærheten av halve Norge lengre nord enn Oslo. Ganske utbredt misforståelse. 

Jo jeg syns det er langt unna og dyrt hvis man skal bruke fly for å møtes. Like dyrt med bil nesten pga alle bompengene. Tungvindt .venter riktignok på en fra Nederland som vil komme så fort han har tatt vaksina og vi har skravla siden før jul og nå er interessen borte for min del når det går så lang tid til man får møtes. Og hans og da vi ikke ringes og skravler like mye så stor avstand er komplisert. Men møter han gjerne han har blitt en fin venn tross alt som i fjor planla å flytte hit og då kom karantene hotell og den planen gikk i vasken😂.

 

ts

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Lenke til kommentar
Gjest c4572...c3a skrev (3 timer siden):

Jo jeg syns det er langt unna og dyrt hvis man skal bruke fly for å møtes. Like dyrt med bil nesten pga alle bompengene. Tungvindt .venter riktignok på en fra Nederland som vil komme så fort han har tatt vaksina og vi har skravla siden før jul og nå er interessen borte for min del når det går så lang tid til man får møtes. Og hans og da vi ikke ringes og skravler like mye så stor avstand er komplisert. Men møter han gjerne han har blitt en fin venn tross alt som i fjor planla å flytte hit og då kom karantene hotell og den planen gikk i vasken😂.

 

ts

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Fortsatt ikke halve Norge lenger nord av den grunn. Oslo ligger ca. 60 grader nord, og Trondheim ligger ca. 63 grader nord. Som de fleste sikkert vet ligger Norges nordligste fastlandspunkt ca. 71 grader nord.

At du synes det blir langt er noe helt annet og selvfølgelig helt opp til deg. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
3 hours ago, Guest c4572...c3a said:

Jo jeg syns det er langt unna og dyrt hvis man skal bruke fly for å møtes. Like dyrt med bil nesten pga alle bompengene. Tungvindt .venter riktignok på en fra Nederland som vil komme så fort han har tatt vaksina og vi har skravla siden før jul og nå er interessen borte for min del når det går så lang tid til man får møtes. Og hans og da vi ikke ringes og skravler like mye så stor avstand er komplisert. Men møter han gjerne han har blitt en fin venn tross alt som i fjor planla å flytte hit og då kom karantene hotell og den planen gikk i vasken😂.

 

ts

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Mange gryende og kanskje lovende forhold som gikk i vasken pga. pandemien ja men også fordi folk er utålmodige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...