Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bånd og tilknytning mellom mann og kvinne? - går vi mot et samfunn der ingen vil knytte seg til noen?


Gjest c4572...c3a

Anbefalte innlegg

Gjest c4572...c3a

Syns jeg som på 3 eller 4 året på dating at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne folk som er åpen for ett fast forhold. Ikke nødvendigvis bo samnen men være eksklusive med hverandre. Etter mange smeller frister det ikke lengre å møte noen til en date en gang. Og aldri har jeg truffet en mann som har vist at de virkelig vil ha meg med ut på ting . Stort sett skal det var kort kort kaffe møte eller de takker nei hvis de ikke får komme hjem til meg. Ting skal holdes skjult. 
 

Begynner å tenke at går vi mot et samfunn der ingen klarer å være monogame. Sex er eneste folk er ute etter og slike tilfeller er det ut fra egoistiske tankegang. Jeg må ha sex men ikke noe mer. Vil ikke knytte meg til noen men sex uten å binde seg er top notch. 
 

Tenker jeg helt villspor eller ser flere denne tendensen ute i samfunnet? Det er blitt mer bruk og kast og bestandig er det den som byr på seg selv fordi de liker personen som blir ditcha etter sex den som får skylda for å være idiot. Den som feide over deg uten å respektere deg som menneske de er de normale. For meg det helt feil. 

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er inne på noe, men det er nok mange som klarer å være monogame, men jeg tror vi går mot en kultur hvor langvarige forhold er en sjeldenhet. Flere og flere oppdras som sykelige narsissister og det er på mange vis akseptert å være det i dag. Folk tar selfies hjemme og på treningssenter og ser ikke noe sykt i det, og det bruke dagen på å sveipe til venstre og høyre bare basert på noen få ord og bilder virker å være både akseptert og normalt. Jeg finner det helt sykelig. 

Man vil aldri klare å se det vakre i en oppriktig sunn relasjon når spenning alltid lurer rundt neste sving. Har møtt flere av den typen, dessverre og noen har skuffet meg enormt. Leksa er: mennesker er aldri som du tror de er eller som de gir uttrykk for. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest c4572...c3a skrev (10 timer siden):

Syns jeg som på 3 eller 4 året på dating at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne folk som er åpen for ett fast forhold. Ikke nødvendigvis bo samnen men være eksklusive med hverandre. Etter mange smeller frister det ikke lengre å møte noen til en date en gang. Og aldri har jeg truffet en mann som har vist at de virkelig vil ha meg med ut på ting . Stort sett skal det var kort kort kaffe møte eller de takker nei hvis de ikke får komme hjem til meg. Ting skal holdes skjult. 
 

Begynner å tenke at går vi mot et samfunn der ingen klarer å være monogame. Sex er eneste folk er ute etter og slike tilfeller er det ut fra egoistiske tankegang. Jeg må ha sex men ikke noe mer. Vil ikke knytte meg til noen men sex uten å binde seg er top notch. 
 

Tenker jeg helt villspor eller ser flere denne tendensen ute i samfunnet? Det er blitt mer bruk og kast og bestandig er det den som byr på seg selv fordi de liker personen som blir ditcha etter sex den som får skylda for å være idiot. Den som feide over deg uten å respektere deg som menneske de er de normale. For meg det helt feil. 

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Du beskriver virkeligheten her. Date andre for et seriøst varig forhold er ikke lett i disse dager. De fleste utgir seg for å være seriøse, de er det ikke og det gjelder både kvinner og menn. Dater og innleder et forhold holder på noen måneder og alt virker greit, så ut av ingenting blir man dumpet som oftest med begrunnelse at "har ikke de rette følelsene". Sosiale media har nok mye av skylden, alle flørter med alle hele tiden og det er alltid noe bedre rundt neste sving. Alle som holder på slik blir skadet emosjonelt uten å vite det, det blir bare snakk om å "pule og hive ut". De kamuflerer det bak fine ord og masse "sjarm" for å få sex, så er det raskt over til neste prosjekt. Det glir bare inn i trenden av et samfunn i forfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest c4572...c3a

tusen takk for svar bra det er noen som deler syn med meg. Jeg får meg aldri til å ha sex med noen som ikke betyr noe for meg. Det er for meg helt umulig så derfor blir det jo sjeldent noe sengemoro..men heller det enn bruk og kast opplegget.. Bra det fins masse leketøy sånn at man ikke er avhengig av mannfolk sånn egentlig når man uansett ikke er noe annet enn en fitte for dem... 

Eks. skrev en kar fra Oslo idag og jeg bor i trøndelag. Jeg ser ikke etter langdistanse..og første han skriver jeg er så kåt idag... og så tenker jeg..hva kan jeg gjøre med det lissom? Tenker de at så fort de sier de er kåte så skal en dame legge seg ned halve Norge lengre nord som de ikke kjenner noen ting ved..det er ikke spørsmål om hvem du er og hva du er interessert i..kun at de er kåte og trenger ei fitte koste hva det koste vil..jeg sa det blir nok billigere med hore for deg lille gutt svarte jeg. Blir så irritert når slike skriver at det vrir seg inni meg. 

ts

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Lenke til kommentar
Gjest 40c5c...6fc
Gjest c4572...c3a skrev (På 22.6.2021 den 21.04):

tusen takk for svar bra det er noen som deler syn med meg. Jeg får meg aldri til å ha sex med noen som ikke betyr noe for meg. Det er for meg helt umulig så derfor blir det jo sjeldent noe sengemoro..men heller det enn bruk og kast opplegget.. Bra det fins masse leketøy sånn at man ikke er avhengig av mannfolk sånn egentlig når man uansett ikke er noe annet enn en fitte for dem... 

Eks. skrev en kar fra Oslo idag og jeg bor i trøndelag. Jeg ser ikke etter langdistanse..og første han skriver jeg er så kåt idag... og så tenker jeg..hva kan jeg gjøre med det lissom? Tenker de at så fort de sier de er kåte så skal en dame legge seg ned halve Norge lengre nord som de ikke kjenner noen ting ved..det er ikke spørsmål om hvem du er og hva du er interessert i..kun at de er kåte og trenger ei fitte koste hva det koste vil..jeg sa det blir nok billigere med hore for deg lille gutt svarte jeg. Blir så irritert når slike skriver at det vrir seg inni meg. 

ts

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Jeg opplever det likedan og jeg er 40 år. Menn ville ikke binde seg da jeg var yngre og de vil det ikke nå heller. Det gjør at jeg sannsynligvis forblir alene ettersom jeg ikke godtar denne "karusellen" selv. Jeg har også prøvd nettdating og blir jo helt sjokkert når menn i fullt alvor ber om nakenbilder og spør jeg godtar analsex. Dette er, som en over her skriver, sykelig og et tegn på at mange rett og slett ikke mestrer sosiale relasjoner over tid. 

 

Anonymous poster hash: 40c5c...6fc

Lenke til kommentar

Vi har lenge gått mot et "postordre" samfunn innen dating (misliker det ordet).
Jeg har opplevd det motsatt at kvinner ikke vil binde seg i dagens samfunn.

Når jeg ser eksempler på hva menn skal ha sagt og gjort over her så tenker jeg at man da er innenfor en spesifik gruppe individere (som finnes i begge kjønn) som ikke er særlig oppegående.

Disse finnes det mange av på begge sider. Forskjellen jeg har sett mellom menn og kvinner i det sjiket sjiktet er at kvinner kutter kontakten innen kort tid når de ikke får griseriet de leter etter og menn er mer klovnete og plumper ut med det. Kvinner i sjiktet underkomuniserer og mener mannen skal gjette seg til det og menn i sjiktet overkomuniserer og virker helt tilbakestående.

Oppegående individer klarer å kommunisere hva de er ute etter uten slikt klovneri.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 20734...345

Jøye meg. Nå er det (heldigvis) en del år siden jeg var på datemarkedet, men har det blitt ille?

Jeg tenker det viktigeste er å finne seg en partner som er din beste venn. Har man en god match mentalt, er det lett å være sammen. Om man bare går etter utseende og overfladighet (Tinder), glemmer man kanskje at man også skal være sammen med personen etter at man har hatt sex.

Anonymous poster hash: 20734...345

Lenke til kommentar
Gjest 20734...345

Tipper det er en god del "skjulte perler" blant de som ikke skårer høyest på Tinder. Sikkert masse kjempehyggelige damer og menn som har veldig mye å by på, men som aldri får sjansen til å vise det i dagens rov-sjekkemarked.

Anonymous poster hash: 20734...345

Lenke til kommentar
Gjest 40c5c...6fc

Jeg tror nettdating har gjort at man lettere kommer i kontakt med folk som egentlig ikke har kapasitet til å nå ut til en (eller noe andre for den saksa skyld). Det trenger ikke bestandig å være bra. Problemet er bare at ingen snakker med hverandre i hverdagen lengre, så dersom man ikke allerede har funnet noen i vennegjengen eller på jobb, så står man utenfor. Da må man jo på disse appene med mindre man vil vente i årevis på å kanskje treffe noen. 

Anonymous poster hash: 40c5c...6fc

Lenke til kommentar
Gjest 20734...345

Det tror jeg stemmer ganske godt. Vi var nok på god vei dit før korona, og det siste året+ har folk definitivt ikke møttes særlig utenom nettet.

Det er trist at det har blitt slik at man bare skal vurderes på ett sekund, så sveipes til styrbord eller babord.

Om man skal gi "karakter" til et menneske, er den en kombo av personlighet og utseende. En person som ser veldig flott ut, kan være totalt blåst i knollen. Samtidig som en person som er verdens hyggeligeste kanskje ikke får en sjanse pga ikke skårer 7+ på utseende.

Anonymous poster hash: 20734...345

Lenke til kommentar
Gjest a67b8...5ea

Problemet er jo at Kvinner ikke trenger menn lengre. Dem har økonomi til å klare seg selv, støtteordning om det blir slutt og dem har barna fra tidligere forhold alene osv. Kvinner kan være kravstore ang kjæreste, menn som er under en 7-8 på utseende skalaen har ikke sjangs og blir desperate.

Anonymous poster hash: a67b8...5ea

Lenke til kommentar

Nettdating har egentlig bare forsterket et naturlig fenomen i forhold mellom mennesker. Om man husker tilbake til barneskolen el så var det typisk at alle jentene var forelsket i en fyr i klassen og samme for gutta. Med tinder er man litt tilbake dit. Studier i USA viser at 3-5% av tinderprofilene til menn er ekstremt aktive. Dvs kvinner/jenter alle sammen sveiper likt på disse profilene og de kan rett og slett velge og vrake. Dette medfører at disse absolutt ikke har noe interesse av å binde seg før de selv kjenner behovet for å "roe" seg ned å få en familie (ja det kommer til slutt for alle).

Så løsningen er kanskje ikke å velge de samme profilene som alle andre velger? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Guest a67b8...5ea said:

Problemet er jo at Kvinner ikke trenger menn lengre. Dem har økonomi til å klare seg selv, støtteordning om det blir slutt og dem har barna fra tidligere forhold alene osv. Kvinner kan være kravstore ang kjæreste, menn som er under en 7-8 på utseende skalaen har ikke sjangs og blir desperate.

Anonymous poster hash: a67b8...5ea

Menn trenger heller ikke kvinner lenger. Vi kan vaske klær, lage mat og gjøre husarbeid samt få tilfredstillelse på andre måter.Menn kan også i større grad få ansvar for barna selv om vi fortsatt diskrimineres mot her.

Men de som har et slikt utgangspunkt eller tankegods egner seg kanskje ikke så godt i forhold i utgangspunktet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, scuderia said:

Nettdating har egentlig bare forsterket et naturlig fenomen i forhold mellom mennesker. Om man husker tilbake til barneskolen el så var det typisk at alle jentene var forelsket i en fyr i klassen og samme for gutta. Med tinder er man litt tilbake dit. Studier i USA viser at 3-5% av tinderprofilene til menn er ekstremt aktive. Dvs kvinner/jenter alle sammen sveiper likt på disse profilene og de kan rett og slett velge og vrake. Dette medfører at disse absolutt ikke har noe interesse av å binde seg før de selv kjenner behovet for å "roe" seg ned å få en familie (ja det kommer til slutt for alle).

Så løsningen er kanskje ikke å velge de samme profilene som alle andre velger? 

 

Det har ikke bare forsterket et "naturlig fenomen" det har også fjernet viktige momenter og dette "naturlige fenomenet" fungerer særdeles dårlig alene. Jeg vil si at det har fjernet så viktige momenter at man går mot et meget kaldt og inhumant samfunn om man ikke innser det.

Lenke til kommentar
Gjest c4572...c3a

Ts igjen hengte meg opp i en som skrev at man må finne noen som kan bli en venn som man passer sammen med mentalt og at det da skal være enkelt. Kan ta meg selv som eks jeg kjenner den mannen jeg har er på bølge lengde med mentalt som jeg elsker å være rundt. Som tenner meg hinsides noe annet. Som jeg elsker å ta med på en biltur en sen kveld eller bare møtes for en kaffe. Som er innom på besøk innimellom osv .. kontakten har vi hatt i 2-3 år. Men nei vil ikke være kjæresten min og jeg finner ingen annen jeg har følt jeg har klikket så godt med på alle plan i mitt liv. Alikevel stopper det der. Jeg vet jeg aldri ville nå opp .. derfor datet jeg andre men nei fant ingen som jeg kjente det sånn med. Nå har vi igjen tatt opp fwb biten. Dating i 2021 er blitt vanskelig. Jeg ser meg selv og hører fra mannlige kolleger at jeg er en fin og hyggelig og snill og morsom person som savnes når jeg ikke er der. Jeg syns det er et positivt kompliment å få fra det motsatte kjønn. Men det hjelper jo lite når alt bedømmes etter 1-10😂😂. Og ja vet at kvinner ikke er noe bedre der og skjønner at etter som alle klarer seg alene så vil man ikke slå seg sammen med hvem som helst heller .. en partner skal helst bidra til noe positivt i livet ditt ikke gjøre d mer komplisert enn d allerede er tenker jeg da. Jeg har tre krav til partner som jeg ikke er villig til å fire på.

1 ikke røyk og snus… hvor mange prosent faller bort der tro?

2. Ha førerkort og helst bil slik jeg bor. Har datet menn uten fører kort og det ble fort et irritasjonsmoment. Det er min personlig erfaring.

3. Må ha jobb. Letter hverdagen betraktelig. ( permittering pga korona helt greit). 
 

Jeg er lojal til de jeg har lagt min elsk på klarer ikke å slette dem ut av mitt liv med mindre de ikke vil ha noe kontakt med meg. Da må jeg.

 

For å oppsummere så er du en person på ca 5 på attraktivitet skalaen i dagens samfunn og over 40… da kan du komme til å slite på dating fronten😂. Sex får man lett hvis man er kvinne hvis en ønsker det. Men for meg er sånt verdiløst det må bety noe for meg. Kanskje fwb er min greie da. Eneste måte jeg får en bit av han jeg liker aller mest på denne jord av det motsatte kjønn. Sånn er livet☘️. Jeg håper virkelig alle som skal ut å finne kjæreste slipper for mange smeller som går utover din selvtillit og selvverd. Det er tøft der ute. 

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Lenke til kommentar
Gjest c4572...c3a skrev (På 22.6.2021 den 21.04):

tusen takk for svar bra det er noen som deler syn med meg. Jeg får meg aldri til å ha sex med noen som ikke betyr noe for meg. Det er for meg helt umulig så derfor blir det jo sjeldent noe sengemoro..men heller det enn bruk og kast opplegget.. Bra det fins masse leketøy sånn at man ikke er avhengig av mannfolk sånn egentlig når man uansett ikke er noe annet enn en fitte for dem... 

Eks. skrev en kar fra Oslo idag og jeg bor i trøndelag. Jeg ser ikke etter langdistanse..og første han skriver jeg er så kåt idag... og så tenker jeg..hva kan jeg gjøre med det lissom? Tenker de at så fort de sier de er kåte så skal en dame legge seg ned halve Norge lengre nord som de ikke kjenner noen ting ved..det er ikke spørsmål om hvem du er og hva du er interessert i..kun at de er kåte og trenger ei fitte koste hva det koste vil..jeg sa det blir nok billigere med hore for deg lille gutt svarte jeg. Blir så irritert når slike skriver at det vrir seg inni meg. 

ts

Anonymous poster hash: c4572...c3a

Trondheim er ikke i nærheten av halve Norge lengre nord enn Oslo. Ganske utbredt misforståelse. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...