Gå til innhold

Ny 30" skjerm for videoredigering


Leo_

Anbefalte innlegg

Hei folkens!
Jeg har pr dags dato et oppsett med 3 stk eldre Dell-skjermer på et 2080TI. Skjermene fungerer helt fint til "kontorbruk" men jeg ser at de ikke er raske nok, ved video med mye bevegelse i så flyter alt sammen. Jeg har tatt opp hobbyen FPV-flyvning som gir video med mye bevegelse i bildet og innser at jeg trenger én ny skjerm til video og redigering, har noen et godt tips her? Jeg ser for meg å fortsette med 30", men trenger noe som er raskt nok og har rimelig riktig fargegjengivelse og 4k oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
On 6/21/2021 at 2:12 AM, Leo_ said:

Jeg har tatt opp hobbyen FPV-flyvning som gir video med mye bevegelse i bildet og innser at jeg trenger én ny skjerm til video og redigering, har noen et godt tips her?

Har du kikket på LG UltraGear 38GN950-B ?
https://www.computersalg.no/i/6159930/lg-38gn950-95-2-cm-37-5-3840-x-1600-piksler-quad-hd-lcd-1-ms-svart

Ikke helt 4K, men 3840x1600 burde holde :)

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "rask skjerm".

Kan du forklare behovet bedre?

24, 25, 30 og 60 fps er det som er vanlige frame rates for video. Jeg greier ikke skjønne at en raskere skjerm skal eliminere problemet ditt. 
 

Om det er motion blur i bildet det går på, må du skyte annerledes. Raskere lukker, og dertil høyere iso for å bøte på lystapet.

 

Vil også anbefale at du går for en skjerm med IPS panel, og gjerne utstyr for kalibrering eller profilering så du får tipp topp farger.

 

Her er noe som burde oppfylle kravene.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...