a85 Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Tenker på å kjøpe ny harddisk og lurte på om noen kunne gi meg noen anbefalinger. Vil ha en 120 eller 160GB med 8 MB cache som er stillegående Er også litt i tvil om jeg skal kjøpe S-ata eller vanlig.. Noen som har forslag? bør ikke være så veldig dyr heller...
Åsmund Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 (endret) seagate s-ata. seagate er stille og s-ata er fremtiden. Desuten er den lille kabelen i s-ata nesten grunn nok. nå er ikke s-ata så fryktelig mye raskere en p-ata tror jeg men jeg ville nå valgt det uansett. Endret 7. januar 2004 av Åsmund
dchwel Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Hva med denne? Billig og stor http://www.psdata.no/default.asp?proddetails=105022
Loomy Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 (endret) Seagate S-ATA er bra harddisker. Vet ikke hvordan de scorer på hastighetene i forhold til Western Digital, men forskjellene er vel uansett minimale slik de var på P-ATA-utgavene. Endret 7. januar 2004 av Loomy
a85 Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Skrevet 7. januar 2004 Ser nå at Seagate S-ata 160GB 8MB cache gir fra seg 25dB støy, mot tilsvarende Western disk som gir fra seg 33dB, i tillegg har seagate sin 8,5 ms søketid mot WD sin 8,9 ms søketid. Er ikke dette grunn til å velge seagate selv om WD kanskje er mer annerkjent?
WeeR Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 WD er vel ikke på noen måte mer annerkjent enn Seagate.. Jeg har kjøpt WD 8mb cache av den grunn at de fungerer meget bra i RAID oppsett, men nå som støy osv har blitt en viktigere faktor for meg enn rå ytelse, er nok min neste harddisk en Seagate.
WeeR Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Ja, de fleste harddisker idag er å anbefale, og Seagate er helt klart en av de.
Funkcikle Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Vis du skal ha en stillegående disk er seagate å anbefale evt en samsung, stille disker det å. Har selv sata 120gig seagate og en vanlig 160gig samsung. Stille og gode disker selv om lyden ikke betyr noe for meg
NuB Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Hvis du tenker på lyd så unngå for all del WD, hvertfall hvis du skal bruke den som systemdisk. Har byttet ut min til en Seagate og det er herlig å slippe å høre den evinnelige knatrelyden.
notarget Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Jeg selv ville tatt WD.. liker de best, hører ikke de uansett fordi viftene jeg har bråker...
WeeR Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Kjører selv 2stk raptor disker som systemdisk, og jeg må si at 8mb cache diskene fra WD er jo INGENTING iforhold til raptorene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå