Gå til innhold

3100 eller mc60


Anbefalte innlegg

KOmme helt an på hva du vektlegger i en mobil.... Hva du vil ha av funksjoner og slikt.

 

MC60 test

 

3100 test

-kamra

-java

-blåtann

-design

-(spill)

siemens mc60 suger, kjenner en som har den og d er den mest elendige telefonen je har kommet over. ville heller hatt 3330 enn den. den er drit treig!!! d tar ca. 8 sekunder å komme inn på kameraet!!! og skjermen er dritt dårlig!! designet er heller ikke noe bra, den er lagd av billig plastikk og er vond og skrive med. bildene du tar er umulige og skjønne noe av!!

velg 3100 du vil ikke angre på d :thumbs:

enig med deg jeg :yes: ...... (simens kan prestere bedre, selv om det er meningen at det skal være en så kalt "billig kameratelefon"....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-kamera

-java

-blåtann

-design

-(spill)

Kamera: MC60, siden 3100 ikke har kamera. Alltid best med innebygd kamera. MC60-kameraet er ganske bra (bedre enn f.eks 7250/T610). Eneste ulempen er at bildene blir noe dårlig på MC60-displayet.

 

Java: 3100, bedre og større utvalg i spill.

 

Design: smakssak...

 

Spill: se Java... -^

er du helt korka i huet. bildene på mc60 er jo dritt elendige!!

Lenke til kommentar
-kamera

-java

-blåtann

-design

-(spill)

Kamera: MC60, siden 3100 ikke har kamera. Alltid best med innebygd kamera. MC60-kameraet er ganske bra (bedre enn f.eks 7250/T610). Eneste ulempen er at bildene blir noe dårlig på MC60-displayet.

 

Java: 3100, bedre og større utvalg i spill.

 

Design: smakssak...

 

Spill: se Java... -^

er du helt korka i huet. bildene på mc60 er jo dritt elendige!!

ja... kameraet tli mc60 er ca på linge med 7250.. bare litt dårligere, men kameraet til T610 er betraktlig bedre! ;)

Lenke til kommentar
er du helt korka i huet. bildene på mc60 er jo dritt elendige!!

Hvor har du det fra? Amobils test?

 

Nei, får holde oss til fakta nå. MC60 tar bedre bilder enn T610.

 

Moro å se forskjell på dem som foreslår MC60 og dem som foreslår 3100; de som foreslår 3100 er tydeligvis rundt 12 år og klarer ikke å holde en seriøs tone. Kanskje enda en grunn til å velge MC60...

Lenke til kommentar

siemens MC60 er faktisk en veldig god telefon. Ja, man må vente litt på den, og bildene blir ikke så fantastiske på skjermen, men det er mer enn bra nok for "vanlige" mobilbrukere som vil ha en "all right" fargeskjerm med mulighet til å ta bilder! :)

tastene er også greie å bruke, og designet er vel ikke SÅ ille?

vil du ha en telefon som er forholdsvis enkel i bruk, med en fin fargeskjerm og innebygget kamera så er dette en fin telefon :D

Lenke til kommentar

Velg siemens mc60,

Har prøvd den en del og jeg må si at den er ganske grei :yes: Alle sier at bildene blir så utrolig dårlige på den, tror ikke de helt har skjønt poenget: det er skjermen til mc60 som er dårlig, bildene blir egentlig ikke så dårlige, de er litt brune hvis man bruker de i dårlig lys, men har man godt lys skal det ikke være noe stort problem.

 

Det er klart at et bilde tatt av t610 som man ser på t610 sin skjerm ser mye bedre ut enn et bilde tatt av mc60 som man ser på en mc60 skjerm, men dette har fint lite å gjøre med at mc60 sitt kamera er dårligere enn t610 sitt, t610 har en mye bedre skjerm så dermed ser bildene bedre ut.

Lenke til kommentar

Hva med å se på N3200. Den har innebygget kamera, om ikke det aller beste..... Den ligger hvertfall i nesten samme prisklasse. Litt dyrere kanskje, også har du de merkelige tastene :thumbdown: Etter det jeg har lest virker den vaffal bedre enn MC60.

Alle tre telefonene er foresten testet her på amobil....

Lenke til kommentar
vil du ha en telefon som er forholdsvis enkel i bruk, med en fin fargeskjerm og innebygget kamera så er dette en fin telefon :D

Fargeskermen er så alldeles ikke fin,bildene (når man ser de på skermen) er en ren spøk. Skulle aldri blitt puttet kamera på den.Syntes nesten et bilde ble bedere på t68i som jeg sendte fra en N6600(OK er og ta hardt i,men skermen til MC60 duger ikke.

 

Mener 3100 er for de som skriver mye sms,og vill ha en stilig telefon med gode taster og som man motta og sende bilder med på en god skerm.

 

Siemens MC60 er for de som ikke vill ta seg råd til og kjøpe N3200,T610 og bare for guds skyld ha et kamera og brife med.

Lenke til kommentar
Siemens MC60 er for de som ikke vill ta seg råd til og kjøpe N3200,T610 og bare for guds skyld ha et kamera og brife med.

Eller de som vil bruke kameraet til å sende MMS til andre ;) Det er vell egentlig det man bruker kameraet til, er det ikke det? Sender man bilder tatt med mc60 til en t610 eller lignende så blir jo bildene greie.

Lenke til kommentar

Jeg skulle kjøpe MC60, men så fikk en kompis av meg den til jul, og nå har jeg helt slått det i fra meg... Skjermen er drittdårlig, ser ikke en dritt på den! Du kan ikke bla til sidene på menyen (må liksom bla opp eller ned for å komme til sidene, bagatell egentlig, men måtte nevnes), og det tok NØYAKTIG 1 min å åpne den mms'en der olde,dole og doffen ser at donlad blir sugd av dolly (som varer i ca 1 sek).

 

Jeg nå tror er jeg litt i tvil hvilken mobil jeg skal ha. Skal bruke ca 2000,-. Tror kanskje jeg går for Siemens C62, men hvis dere har anbefalinger/frarådninger, send gjerne en PM :)

Lenke til kommentar

Skjermen på 3100 er _mye_ bedre enn MC60 sin. MC60 har innebygd kamera. Begge designene er etter min mening helt greie. Responsen på 3100 er upåklagelig, har ikke prøvd MC60. 3100 er veldig liten, tastene bedre enn de ser ut til å være og det selvlysende dekselet er faktisk svært praktisk! Jeg synes 3100 er den beste i sin prisklasse. Iallefall; trenger du ikke kamera, bør du helt klart gå for 3100

Lenke til kommentar

Fikk selv en MC60 til jul, og er egentlig ganske så fornøy med den.

Liker designet bedre enn Nokia sitt.

Har hatt telefonen i 3 uker nå og fått testet den rimelig bra.

 

Oppsummering :

 

+ Billig

+ Helt greie taster å skrive på (vanesak, synes de var litt knotete til å begynne med, men nå har jeg problemer med å skrive på andre telefoner, heh)

+ Integrert kamera

+ Bra nok skjerm hvis du ikke er så forbanna kravstor

+ Mye for pengene

+ Kjapp tilgang på kameraet og kjapp søker, dog noe følsomt ang. lys (dvs. helt kurant å ta utebilder med, men ikke noe du tar innebilder med)

+ Relativ bra med minne 1,87 MB (mere hvis du sletter programmer og spill, slik som jeg har gort)

+ Vibrerer _meget_ kraftig

+ Relativt god lyd

 

? - Artig tillegg : Du kan ha talestyrte kommandoer, som feks. si "melding" så er du rett inne på på meldinga og klar til å begynne å skrive

 

- De nederste tastene kan virke som de er litt for nære hverandre

(7+* og 8+0 og 9+#) så den kan være lett å trykke feil på akkurat disse tastene

- Ikke fireveis meny-stikke (eller hva det kalles)

- Utrolig treg på å få frem programmer

- Bare 4096 farger

- Har du på GPRS konstant, så sluker den batteri

- Kan være knotete å få inn SIM-kortet ,hvis du ikke har negler

 

Var det jeg kunne komme på i farten.

 

 

 

Edit : hsruih...err...tasteleif

Endret av hartvig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...