Gå til innhold

MIST PSU 350W


Anbefalte innlegg

skulle målt støynivået....

det nevnes ikke som pluss (men mange ganger ellers)

 

kan slike strømforsyninger brukes med kommende Hk generasjoner? (AMD64 - prescott osv.)

Bruker akkurat denne i min AMD Athlon 64 3000+ med:

1x 120gb SATA Seagate 8mb cache

1x 120gb ATA133 Seagate 8mb cache

1x 200gb ATA133 WD 8mb Cache

1x ATi AIW Radeon 9600pro

1x Pionere 16x dvd

1x 52x LG Cd brenner

1x Sony disketstasjon

Hovedkort: MSI K8T Neo FIS2R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke teste denne:

Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Gold PFC

- Strømforsyning for PIII/AMD/P4, Dual Fan

Altså PFC og koster kun 481.- på Komplett.

Jeg har den og er meget fornøyd.

 

(4stk cd / 4 stk HD /GF5900 / i3,2GHz / 1GBddr)

Jeg har den og har tatt ut de to viftene og satt i en 92mm (20kr's) vifte, og den driver et dual K7 uten problemer.

 

 

Jeg ser at MIST har to versjoner av denne strømforsyningen.

En ganske plain og en med sånn fælt lys og regulerbar vifte.

Hvordan er støynivået på denne på lavest i forhold til den "normale"?

 

Eller bedre, hva heter de to viftene?

Lenke til kommentar
Q-Tec sine strømforsyninger er ganske billige, men det avspeiles også i kvaliteten. De har rett og slett forferdelig ustabile linjer. Dette temaet finner du mange tråder på om du søker i forumet.

Jeg holder meg til engelske tester hvor den har fått god kritkk + egne erfaringer selvfølgelig.

Litt mere her:

http://www.bit-tech.net/review/123/

Test av den som ikke er PFC godkjent (kr.436.-):

This is a beefy supply built to a price. It's build quality is not as high as the Enermax's of this world but it is just as capable of delivering the goods. The lack of a mains switch and fan speed control is more than offset by the PSU's price. I consider the short cable length a plus rather than a bad thing. I cannot predict the long term reliability but I suggest it is no worse than that of any other supply. In answering my original question - No, you don't have to buy an expensive leading brand supply to get performance. This PSU from Q-TEC is excellent value for money and gets two thumbs up raised high!!

 

Modding av denne: http://www.bit-tech.net/article/91/

 

Men hvorfor ikke teste den med PFC her?

 

Er den PFC (PFC power distortion standards)(effektfaktorkorreksjon) godkjent tillates ikke store unøyaktigheter/ripple i PSU'en.

Dette kan lett måles med et Oscilloscope eller en Spectrum Analyzator under belastning ved en test.

Lenke til kommentar

Legg merke til at MIST-psu'en ikke passer helt med braketten til AC som gir plass til en radiator bak på Chieftec DA. Da snus nemlig psu samtidig. Da kommer viften her i konflikt med radiatoren. Men man kan plasere den med vifta ned, den ligger fint på de stengene som går på tvers i kabinettet, uten å hvile på viftegrillen. Den må da festes med strips.

Lenke til kommentar
Fortron Source supplie er 100 kr billigere, så den siste 100-lappen er moddingen?

 

Har F/S nå, er det noen vits i å bytte ? Er den eneste forskjellen viften og den s-ata kontaken?

Altså nå er jeg litt forvirra. Jeg bestilte en F/S 350W PSU fra microplex for ca 3 uker siden og med den så fulgte det med én S-ATA strømkontakt. Har jeg kanskje fått en MIST PSU da?

 

Er for lat til å dra datan ut av skrivebordet for å sjekke.

Lenke til kommentar
Fjerne grill?

 

Vil jeg få problemer med å installere psu'en i chieftecen min?

Vet ikke, men det tar ca. 0,5 min å fjerne grillen da, bare 4 skruer som må ut å så inn igjen, bare pass på å ikke mist de neddi psuen slik jeg gjorde 3 ganger, vanskelig å få ut igjen ;)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt meg noe annet enn den originale strømforsyninga på HQ08-kabinettet. Den har passert sine beste dager og bråker ille. Må ha ny maskin snart! Men 700 kr for en ny er jo litt i meste laget da (skal jo ikke ha juletreet inni der, kun luft-kjøling)... noen med andre forslag?

Lenke til kommentar

Kunne likes&godt testet en Fotron og modda den selv, s& kunne dere stilt sp0rsm&l til om man i det hele tatt TRENGER at andre modder den :) Det er jo litt av moroa (selv om man mister garanti.......)

 

Uansett, husker fra tester p& bl.a THG at de gikk UTROLIG mer grundig til verks... hvor mye yter 350W'ern EGENTLIG osv..... hvor mye tap osv osv. Forfatter vet sikkert hva jeg snakker om :) (var vel en round up)

 

Oppfordrer til dette!

Lenke til kommentar

Test av MIST Frostbite er ute nå - enjoy! For ordens skyld - ikke diskutér den testen her, den har sin egen tråd.

 

unwill: Nei, det er ikke noe poeng for deg å bytte strømforsyning. Du har en knallgod F/S fra før, og den trenger du ikke oppgradere før du slenger på vesentlig mer krevende hardware. Hvis du likevel har fryktelig lyst til å bruke penger på PSU er MIST et godt valg for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...