Gå til innhold

Hvorfor kommer ikke divx frem til tv'n?


Mister t

Anbefalte innlegg

Samme hvilken avspiller jeg bruker, kommer bare "rammen" rundt viduet hvor bildet vises. Jeg har instalert ACE Mega CoDecS Pack, og bruker XP. Kan det være noen sikkerhets oppdateringer som har fucka opp noe?

 

Også noen filmer blir bare grå i media playeren, men lyden er normal.

 

Hva skjer? Det fungerte fint før, men er det kanskje noen nye kodeker på markedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har et nvidia kort??!!!

 

Hadde det samme problemet før. Dette løser du på følgede møte.

 

1: Høyreklikk på skrivebordet før du starter avspilleren.

 

2: Gå inn i menyen til kortet og aktiver..... Husker ikke hva det heter. Det er bare å prøve alle mulighetene der, så får du det til.

 

3: Start avspilleren.

 

Lykke til. Gi tilbakemelding

Lenke til kommentar

jeg har hatt samme problemer på n antall pcer. det ejg gjør er å ha 10 spillere innstallert og forsøker alle. som regel fungerer f.eks kun windows media player 9, men ikke 6,xx dvdavspillere funker alltid, realplayer aldri, divxlplayer avogtil.

 

Det har noe med videotingen å gjøre, output ellerno sånt. det samme gjelder garantert hvis ud trkker på printscreen og skal kopiere f.eks bakgrunnen mensd u ser på en film, da blir avspilleren sort. Antar det har noe med output-innstilling å gjøre. enkelste er å endre spiller

Lenke til kommentar
Det har noe med videotingen å gjøre, output ellerno sånt. det samme gjelder garantert hvis ud trkker på printscreen og skal kopiere f.eks bakgrunnen mensd u ser på en film, da blir avspilleren sort. Antar det har noe med output-innstilling å gjøre. enkelste er å endre spiller

Det at vinduet blir svart på printscreen er en "kopibeskyttelsesak" som er nativ i Windows.

Lenke til kommentar

hos meg (ati kort) når jeg bruker dual screen mode funker filmer fett.. men hvis jeg skal ha samme bilde på begge skjermene må jeg endre på noe i display properties>advanced>displays.. jeg må endre tven til et annet modus eller no.. da funker det.. bare plukk litt på instillingene så skal det vel gå bra :yes:

Lenke til kommentar

Når jeg skulle inn å sjekke innstillingene på skjermkortet mitt, kom det opp en feilmelding om "Catastrophic faliure" og ingen egenskaper kom fram. :scared:

 

Jeg lasta ned de nyeste driverne og klikka litt rundt omkring i egenskapene (som nå virket :p ), og vips så kom det opp noe på tv'n min.

 

Men jeg har enda problem med at enkelte filmer og video snutter blir bare grå, mens lyden er helt ok. Har det noe med kopibeskyttelse i XP eller no? Jeg har lasta ned et klipp fra en MC klubb som ligger gratis på nett, så det er jo ikke noe poeng å beskytte de klippene :wow:

 

Noen andre som får grått bilde ved avspilling? Det skjer bare i media playeren da. Skal sjekke nå om det er noen oppdateringer på microsoft sidene nå...

 

EDIT!

Nope, det var ingen updateringer der.

Endret av Mister t
Lenke til kommentar
hos meg (ati kort) når jeg bruker dual screen mode funker filmer fett.. men hvis jeg skal ha samme bilde på begge skjermene må jeg endre på noe i display properties>advanced>displays.. jeg må endre tven til et annet modus eller no.. da funker det.. bare plukk litt på instillingene så skal det vel gå bra :yes:

Samme hos meg! Jeg har Nvidia POV TI4200XP, og kan bare vise film på en skjerm av gangen.

Lenke til kommentar
Når jeg skulle inn å sjekke innstillingene på skjermkortet mitt, kom det opp en feilmelding om "Catastrophic faliure" og ingen egenskaper kom fram. :scared:

 

Jeg lasta ned de nyeste driverne og klikka litt rundt omkring i egenskapene (som nå virket :p ), og vips så kom det opp noe på tv'n min.

 

Men jeg har enda problem med at enkelte filmer og video snutter blir bare grå, mens lyden er helt ok. Har det noe med kopibeskyttelse i XP eller no? Jeg har lasta ned et klipp fra en MC klubb som ligger gratis på nett, så det er jo ikke noe poeng å beskytte de klippene :wow:

 

Noen andre som får grått bilde ved avspilling? Det skjer bare i media playeren da. Skal sjekke nå om det er noen oppdateringer på microsoft sidene nå...

 

EDIT!

Nope, det var ingen updateringer der.

Hvis du bare får lyd og ikke bilde mangler du sannsynligvis en bildecodec. Bruk GSpot (søk på google) for å finne ut hvilken.

Lenke til kommentar
Når det gjelder "Catastrophic faliure" hadde jeg dette på mitt gamle Nvidia kort.

 

Bruk en eldre driver, da forsvinner dette.

 

Grunnen til at dette skjedde hos meg (tror jeg) var at kortet ikke var i orden og gikk til ....... en liten stund senere.

Men jeg lasta ned de nyeste driverne, og da ble alt i orden. Har vært endel kødd med maskina i det siste, så jeg har formatert nå. Får se om det hjelper. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...