Gå til innhold

Gartner fraråder miksing av sky­tjenester. – Er en fulltids­jobb med bare én


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resultatet av dette rådet er at konkurransen i markedet reduseres og at oligarkiet av tekno-giganter står igjen med pengene og makta. Da disse gigantene selv tydelig har uttrykt at de er private selskaper som gjør det som passer dem selv, så underlegger du deg makten til en leverandør. Nei, ikke legg alle eggene dine i en kurv. Det kan hende at leverandøren ønsker å lage omelett, og da blir du knust.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man ikke usedvanlig store mengder data: Sett opp egne filservere.

HAR man usedvanlig store mengder data: Sett opp egne filservere.

Kostnadene vil være hard/software + en årslønn, avhengig av distansen mellom de oppsatte servere. VPN mellom kontorer fungerer like fint i dag, om ikke bedre enn før ‘Sky’ ble en ‘ting’.

Spare seg til fant for å unngå ansvar og medarbeidere er en riktig dårlig langsiktig idè.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sandormen said:

Har man ikke usedvanlig store mengder data: Sett opp egne filservere.

HAR man usedvanlig store mengder data: Sett opp egne filservere.

Dersom du brukar skytenester kun til å lagra filer, så kan du ha eit poeng.

Men dersom du trur at skytenester kun handlar om å lagra filer, så har du ikkje forstått poenget med skytenester.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
digimator skrev (26 minutter siden):

Dersom du brukar skytenester kun til å lagra filer, så kan du ha eit poeng.

Men dersom du trur at skytenester kun handlar om å lagra filer, så har du ikkje forstått poenget med skytenester.

Jeg var litt simpel i min kommentar. Du har helt sikkert rett, og du må gjerne fortelle meg om muligheter Cloud gir som ‘Legacy’ serversystemer ikke kan gi? -Bare unngå å nevne kostnad og stabilitet som en hovedgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...