Gå til innhold

THG anmelder A64 3400+


Endre

Anbefalte innlegg

Mad_arab:

Og svaret fra Patrick Smid (jeg spurte enkelt og greit om hvorfor de kjørte 2-4-4-8 med 3400+ og 2-2-2-5 med Intel):
Unfortunately you cannot run faster timings using two DIMMs with Athlon

64.

The DIMMs CAN run 2-2-2-5, but no system can.

We used 1 GB RAM. (2x 512)

 

Regards,

Patrick

Dette var svaret jeg fikk, og det er bare tull. Det er mange som har hatt problemer med å kjøre cas2 med A64, men ikke lavere enn 2-4-4-8? Uffameg.

 

Dette svaret kom etter 10 minutter, deretter skrev jeg et en mail til der jeg skrev at jeg har sett mange greie 2-2-2-5 med A64 (legg merke til at han skriver "no system can"). Ikke noe svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Isåfall er det enkelt og greit sånn at de ikke fikk det til, det er jo fair nok. Jeg ser ingen grunn til å hive ut beskyldninger om juks pga det. Det kan jo absolutt tyde på at det er et problem med lave timings, når de ikke fikk det til, og flere tydeligvis har hatt dette problemet.

 

Kanskje vi kunne fått input fra folk som faktisk HAR fått til å kjøre 2x512mb brikker på 2-2-2-5 med Athlon64, sånn at vi kan prøve å finne ut av hvilke moduler osv som klarer og ikke klarer det?

 

Enig i at det er dårlig at du ikke har fått mer utfyllende svar, men leser vi i den siste artikkelen i tillegg, må du da være enig i at det faktum at de ikke fikk det til frikjenner dem for alle de paranoide beskyldningene om juks tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg er 99% sikker på at 2-4-4-8 ikke var de laveste de greide å kjøre. Legg merke til at de kjører cas2. De fleste som vet hva RAM-timings er bryr seg bare om cas, selv om Trcd har minst like mye å si.

 

Om 2-4-4-8, mot formodning, skulle være de laveste de fikk kjørt burde de skrevet dette tydelig i artikkelen med bemerkning om at dette gir lavere ytelse, ellers vil de som ikke studerer testopsettene eller ikke har peil på RAM-timings lese i testen i troen om at systemene er testet med like forutsetninger.

 

Patrick Smid skriver til med at ingen A64-systemer greier lavere timings enn 2-4-4-8 , dette vet han utmerket godt at ikke er tilfellet(hvis ikke har han ingenting å gjøre som anmelder på en av verdens største hardwaresider), det er en blank løgn. At en anmelder på et såpass stort nettsted lyver på denne måten synes jeg er ganske oppsiktsvekkende.

 

Konklusjon? Ikke stol på THG.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Nok en gang, THG skrev tydelig at de ikke fikk bedre timings. Du sier at de serverer oss ren løgn for å promotere Intel. Det kunne du sagt tidligere, for hvis du uansett tror det, er denne diskusjonen meningsløs. "Uskyldig inntil det motsatte er bevist" gjelder tydelig ikke i din verden. Her antar man at det er løgn fra første sekund. I det lyset er det ikke så rart at folk skriker over seg i løpet av denne tråden...

 

Jeg stoler faktisk på at de ikke fikk til bedre, og det er derfor jeg har etterlyst folk sine egne resultater med liknende oppsett her.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Les bedre, jeg skriver at jeg er 99% sikker på at 2-4-4-8 ikke var det laveste det var mulig å få til på oppsettet deres. Dette er min mening, om du mener noe annet er det greit for meg.

 

Det som er ren løgn er det Patrick Smid skriver i mailen han sendte meg, der han skriver at ingen A64-systemer greier lavere timings enn 2-4-4-8. Han skriver ikke engang at det gjelder 512MB-brikker eller visse chipset/hovedkort. Dette er ren løgn, han vet garantert at dette ikke er tilfellet (om han ikke har sjekket hva andre får til har han ikke noe grunnlag for å påstå dette), det kan ingen si imot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
http://www.tomshardware.com/cpu/20040201/prescott-08.html

 

Ikke for å være etterpåklok, men jeg hadde rett :D , enkelte her var svært høye i hatten når det gjaldt beskyldningene om juks og paranoiaen som ser juks overalt... Her er ihvertfall forklaringen, og den holder vann ifølge de andre tingene som har kommet frem her underveis. For det er jo "uskyldig inntil det motsatte er bevist"? :)

Greit nok, men det forklarer ikke hvorfor THG brukte minne med 2-4-4-8 innstillinger i sin Athlon 64 3400+ test når de her sier at 2-3-2-6 innstillinger fungerer helt fint. Det er jo en vesentlig forskjell mellom 2-4-4-8 og 2-3-2-6, det er du vel enig i?

 

Jeg synes kritikken mot THG sin Athlon 64 3400+ test er vel begrunnet da de helt klart brukte minne med langt dårligere innstillinger enn hva som er mulig.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

THG kommenterer konsekvensene av Intels 64-bits utvidelser for AMD:

http://www20.tomshardware.com/column/20040218/index.html

 

"Intel has unleashed its significant PR clout to dash AMD's Tier-One hopes by brazenly adopting 64 bit extensions. In doing so, Intel is also emulating its plucky rival AMD. This is the kind of merciless backtracking that makes one love the monopolists."

 

:realmad: For noe tullprat! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nok en gang, THG skrev tydelig at de ikke fikk bedre timings. Du sier at de serverer oss ren løgn for å promotere Intel. Det kunne du sagt tidligere, for hvis du uansett tror det, er denne diskusjonen meningsløs. "Uskyldig inntil det motsatte er bevist" gjelder tydelig ikke i din verden. Her antar man at det er løgn fra første sekund. I det lyset er det ikke så rart at folk skriker over seg i løpet av denne tråden...

 

Jeg stoler faktisk på at de ikke fikk til bedre, og det er derfor jeg har etterlyst folk sine egne resultater med liknende oppsett her.

Bruk hodet ditt da.. de har ikke bare latt vær å kjøre lave timings. de har faktisk satt dem OPP (bortsett fra CAS). Brikkene de har brukt har SPD timings 2.5-3-3-7 .. når de setter opp tRCD så får de et relativt stort ytelelses tap, og spesielt ille blår det når det andre systemet kjøres med tRCD2.

 

Hvorfor tror du THG har fått det ryktet de har?

 

Hvorfor brukte de ikke Corsair ramen i A64´n også?

 

Er det første gang THG serverer løgner?

 

HINT: Den parodien på LN2 kjøling!! Ingen bechmarks, og påberoper seg verdensrekord. Det er TAM som holder WR med P4, og han har kjørt bencher også. THG har fått mange tusen mail ang. dette (og andre ting) men de driter i det. At alle andre hw-sites er sure på dem, og alle med peil hater dem spiller ingen rolle for dem. De sitter nemlig med fete avtaler og FET lønn uansett.

 

Å kalle noen løgere er ganske sterkt, men THG fortjener det utvilsomt. De av dere som fortsatt tror på THG må bare fortsette.. men husk dere da er en del av de mindre smarte/kritiske personene som THG lever av. Hold dere unna THG, på den måten bidrar ikke dere med treff og følgende økt fortjeneste for løgnerne.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...