Gå til innhold

Subwoofer


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg subwoofer til mitt herlige anlegg, i prisklassen 2000 - 2500.

Bor i Lillehammer, og vil kjøpe den i en butikk nær meg, og som er litt kjent. Her oppe er det Hifi-klubben og Elkjøp.

 

Hifi-klubben har denne

 

Elkjøp har mye forskjellig, var der i dag.. Men de fører vel radionette, yamaha etc...

 

er mine mistanker p, at hifi-klubben er best riktig?? De har vel mest peiling? Og det er vel best lyd der??

 

Tilbakemeldinger folkens!! Og gjerne andre forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok foretrukket HIFI-Klubben hvis jeg var deg.

 

De kan sikkert anbefale deg en Sub som er bra innenfor den prisklassen du ønsker. Og jeg vil anta at ansatte hos Hifi-Klubben har litt bedre peiling på Hifi-utstyr generelt enn det ansatte hos Elkjøp har (med noen få unntak kanskje).

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg subwoofer til mitt herlige anlegg, i prisklassen 2000 - 2500.

Bor i Lillehammer, og vil kjøpe den i en butikk nær meg, og som er litt kjent. Her oppe er det Hifi-klubben og Elkjøp.

 

Tja, skal du kjøpe på elkjøp må du vite hva du skal ha og hvorfor ... yamaha har f.eks noen som er ganske bra - har fått god kritikk for de nyeste subbene sine...(husk også at 2 stk til 1500,- kan spille fletta av en stk til 3000,- f.eks .... )

 

Når det gjelder HiFi klubben har de mye bra de ... men ville ikke kjøpt Dali sub for alt i verden, har hørt på etpar av de og i forhold til f.eks B&W så er det bare søppel ....

 

Men B&W er veldig bra da... men da må du kanskje legge på en tusenlapp ....

 

Dette begrenses jo av at du vil kjøpe lokalt, men b&w eller yamaha er vel de sikreste valgene her.... (les litt tester rundt på nettet og gjør deg opp din egen mening)

Lenke til kommentar

Bor for tiden på 17m2 studenthybel, så kan jo ikke akkurat blåse ned veggene heller! Og trenger ikke mega-bass, bare det lille ekstra dype. Har mission høytalere, men de mangler dette lille dype punchet. Men skal sjekke ut yamaha! Noen som vet om mission-suber spiller bra. Er veldig fornøyd med høytalerene (m74i) Så hvs suben er like bra, kan vel kanskje elkjøp importere denne!

 

Takker! :thumbup:

Lenke til kommentar

er ofte greit og kjøpe samme merke når det gjelder høyttaler og sub ettersom de som regel er bygd med tanke på at de skal spille bra sammen. sub'n tar over der høyttalerne slutter kan du si.

 

men har aldri hørt på hverken mission høyttalere eller sub så skal egentlig ikke uttale meg. :)

Lenke til kommentar
Ville ha laget meg en sånn her : Dynabel Phobos.

Vet ikke hvor mye man må bruke på materiale, men mer for pengene skal du lete lenge etter :)

Kanskje dere har noe mdf/spon liggende.

Enig med deg.Man får MYE for pengene hvis man bygger selv.Deb Phobosen kunser ALT av ferdige subber for til 0-5000,-.Den er fik MYe skryt i lyd og bilde oxo

Lenke til kommentar

før ment jeg at dali subwoofere var utrolig bra og go lyd å masse bass,de spillte bra på hi-fi klubben, og så kjøpte jeg en dali swa15, når jeg kom hjem fikk koblett den til og spilt litt var jeg rett og slett forbauset over hvor dårlig lyd det var murlig å få. det var nesten ikke noe bass bortset fra noen få plasser (på stuen var det masse bass men på rommet mitt var det nesten ikke noe bass) cv subben min på 10" spillte mye bedre tro det eller ei. vet ikke om rommet var for lite ca20kvm. om de spiller bedre i større rom vet jeg ikke (var så skuffet at jeg ikke prøvde den i stuen)

leverte den tilbake dagen etter.

 

så hvis du har et lite rom ikke kjøp stor sub

 

yamaha suber har fått bra kritikk i et blad husker ikke hvilket, men de hadde 2stk tror de kostet 1500eller2000kr stk de mente at de spillte fletta av det meste annet i prisklassen hvis man brukte 2 stk

 

yamaha subber har jeg lest mye bra om

tror også phobos (har også fått bra test resultater) har ikke testet noen av de

Lenke til kommentar

spør folka på hifi klubben på lillehammer.. de har peiling og er villige til å koble opp å la deg prøve det dem har..

 

prøvde selv 15 tommer dali subwoofern der, vil si paradigmen med 12 tommer var en del bedre, gikk dypere og mere trøkk. men det var ganske bra trøkk i 15 tommer det var ikke det.

Lenke til kommentar

Her var det mye bra! Ligger pal med forkjølelse men skal ut å se på ting, kanskje i morgen. skal sjekke ut Hifi-klubben, men har mailet elkjøp om mulighet for at de kan shippe meg en mission sub. Men intet svar ennå..

 

Uansett blir nok det beste bedre enn den lille, og ekstremt provisoriske creative-suben (sikkert verdt ca 200 kr) som jeg har nå. Instilt på ekstremt lavt volum funker den faktisk fint, og gir det lille dype jeg savner.

 

Men jeg har ikke peil, så hvordan kobler jeg opp det her???

 

Har en yamaha forsterker, og den har ikke sub-utgang, of det meste av ut og innganger er opptatt, men har vel phono og tape2 igjen....

suben skal være aktiv. så er det sagt. Og et byggeprosjekt tør jeg ikke begynne på. Kan jeg koble suben videre fra en av høytalerene??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...