Gå til innhold

Hele: Nok et overklokkings eventyr med et godt konsept.. :D


daho

Anbefalte innlegg

Det hele begynte da jeg hadde kjøpt en ny pc fra PS DATA. Etter et par uker (for mye) stod en der, en stor og truende pappkasse. Det luktet ferskt industrisplastikk av esken, og jeg tenkte dette var et godt valg, å kjøpe en datamaskin fra PS DATA, et firma som lot som om annonsene deres var anbefalinger fra hardware.no - et seriøst, troverdig og pålitelig firma, tenkte jeg, og flirte godt for meg selv idet jeg tok et saftglass med Whisky på styrten. Jeg åpnet esken, og løftet vidunderet ut. Satt den opp, og prøvde å boote opp! Hmm, dødt! Etter en halvtimes feilsøking bestemte jeg meg for å ringe support telefonen. Kun for å finne ut at Telenor hadde lagt ned alt som heter for telefonlinjer, inkludert mobil. Til min store skuffelse hadde ikke Telenor noe seriøst å komme med bortsett fra ”sett i kontakten bak i dataen før du starter". Derfor tenkte at nå hadde jeg driti meg ut, tenk å glemme å sette i kontakten. Måtte øyeblikklig skyve bort tankene på at jeg var det ultimate data geni. Når jeg satte i kontakten, så kom det et digert smell og det lukta svidd, heldigvis var det bare bollene i ovnen som hadde stått litt lenge. Heldigvis var bollene knallgode! Jeg helte på litt melisglasur og fortsatte bort til kjøleskapet for å hente meg litt saft til de knallgode bollene. Jeg åpner døren og kjenner den kalde kjølige brisen fra innsiden og med ett får jeg en genial idé. Jeg setter pc’en inni kjøleskapet. Jeg heiv ut all maten og skrudde tempen ned. Jeg putta pc’en inn i skapet. Etter tre dager begynte det å lukte sur melk, men maskinen var kald og god. Nå må jeg bare finne en måte å strekke ledningene inn i skapet sånn at jeg kan begynne å bruke den. Siden det funket dårlig å ha ledningene ut av døra, og døra teipa igjen,

så jeg tok fram stikksag, silikon, teip å mer boller og brus. Ei god og kald glasscola... den sammen med de 3 dager gamle bollene var det godt. Bollene hadde heldigvis lagt i fryseren da, og da slo det meg, at jeg plutselig skulle sjekke volten i veggen. Så jeg dro fram multimeteret jeg engang hadde fått fra grunnkurs elektro. 230V hmmm så normalt ut, så sjekket jeg kjøleskapet som til min store forskrekkelse hadde døra åpen og ned fra kjøleskapsstaket drapp små vanndråper ned på pc’en! Jeg måtte finne på noe, og det kjapt! Så jeg putta pc'en i en svart søppelsekk. "Der!" tenkte jeg, idet jeg så den store plastdritten i kjøleskapet. "Det vannet som kommer inn der vil jeg gjerne se!"

Så timene gikk, pc'en i kjøleskapet, da kom plutselig morra mi hjem, hu sa: Te helvete se å få den pc’en ut av kjøleskapet. jeg måtte bare pent nødt til å adlyde ordren, og måtte finne meg et nytt nedkjølings konsept. jeg startet på overklokking.no`S sine sider der jeg så. En link til hjemmesiden til et kjernekraftverk i russland. Kjernekraftverk har ganske heftig kjøling tenkte jeg og hev meg på telefonen til min korrupte russiske barndomsvenn. Han kunne fortelle meg at russerne hold på å bytte kjøleanlegg så vi kunne muligens kjøpe det gamle, men det var et problem, ingen penger. Så jeg stakk bort til Terje tokk pc’en hans og solgte den!!! Fikk ikke mye for den nei. Men så solgte jeg hunden min til en kineser på saigon palace. Jeg fikk 100000spenn for pc’en til Terje, for pc’en hans er bra. Det var en amd k6 300mhz@6300hmz med blanding av nitrogen kjøling og vann! Jess nå skal det bli russiske krefter i pc’en, men så plutselig slo det meg, hvordan skal jeg få det inn i huset. Så jeg tok med pc'en ut til hagen, det gikk bra, men tenk om det begynte å regne!! Så jeg slo opp et telt i hagen min. Av typen cirkus. Før jeg visste ordet av det, var hagen full av elefanter som ville inn i teltet, og russere som kom med bong-kjøling i elefantstørrelse, Nabobarna kom selvfølgelig og trodde det var cirkus. Jeg måtte få dem vekk fra det russiske kjølevidunderet fort som F***. Jeg fikk en god ide. Jeg tok nitrogenen og helte over ungene så de frøys til is og kunne ikke røre på seg, men det skulle jeg ikke gjort, for da kom purken! Ikke noe problem, de russiske soldatene hadde ikke dratt ennå. Politiet : go home! Men Bush så på radaren sin at noen hadde bedre PC enn hans nyinnkjøpte Compaq Presario 5686 med Win95 RC1. Den hadde til og med eget telt! Bush ble skikkelig forbannet og sendte hemmelige CIA agenter inn i hagen min. Så Bush gikk hjem igjen til mammaen sin gråtende og sa: "Mamma, skal jeg bombe disse også?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...