Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

kjøpte et produkt via Ali Ekspress. Nå fikk jeg en faktura fra TNT. Feil?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et produkt via Ali Ekspress og når det gjelder "shipping method" valgte jeg "AliExpress Premium Shipping". Når jeg betalte på nettsida, da betalte jeg selvsagt for VAT og fraktkostandene men nå fikk jeg en faktura fra TNT. Der står at jeg må betale merverdigavgift og administrasjonsgebyr. Det gir jo ingen mening at jeg betaler fakturaen i og med at jeg har ikke forhandlet fra dem? Jeg har også allerede betalet VAT. Er det feil?

Har noen erfaringer med dette? Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AliExpress har stått på VOEC-listen siden dag 1 (1. april 2020).d

Bestrid kravet til FedEx og legg ved dokumentasjonen du har som viser at du allerede har betalt mva pga VOEC og så vil du nok se at FedEx gir seg. Komisk nok er det de dyre speditørene som sliter med å skjønne at ting sendt fra x, y og z allerede er VOEC-betalt.

 

Når det er sagt, alle mine som FedEx har stoppet opp pga mva har blitt varslet meg fra FedEx på ENGM før pakken til og med ankom Norge (så jeg kunne videresende dokumentasjon før pakken faktisk stoppet opp noe sted). Du får da en epost og SMS fra FedEx om å sende dokumentasjon til en e-postadresse på ENGM (OSL) og merke den med sporingsnummeret. Det er absolutt å anbefale fremfor å vente på at faktura utstedets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...