Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Menstrasjon og angst


stressajente

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med litt forskjellig og er ikke helt sikker på hvor jeg skal ta det med videre, men jeg prøver meg her. 

Først og fremst er menstrasjonen min 3 dager sen. Dette pleier aldri å skje, men jeg går på medisiner mot magebetennelse som jeg nylig har fått på resept. Også sliter jeg med stress og angst. Dette kan være mulige faktorer til at jeg ikke har fått det enda, men jeg er fortsatt veldig stressa. Har ikke hatt sex på flere måneder, og menstrasjonen min har vært normal siden sist samleie. Fortsatt klarer jeg å overbevise meg selv om at jeg er gravid, selvom det er umulig. Dette er pga alle smertene nederst i magen (luftsmerter) og trykk i underlivet. 

 

Hvorfor kan jeg ha forsinket menstrasjon, og det er vel ikke mulig at jeg er gravid?.. Og hva hjelper mot angst? Har søvnløse netter og panikkanfall i blant, hva skal jeg gjøre? 

 hilsen stressa jente på 18 år 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Du er ikke gravid. Men mange jenter er overbevist om at det er årsaken når man er sent ute. 
Stikk på apoteket og kjøp en graviditetstest - så roer angsten seg med en gang etterpå. Jeg hadde kjøpt flere, så kan du ha i skuffen til en annen gang du får slik panikkangst. Kanskje etter å ha gjennomført dette noen ganger så roer angsten seg.

Du er fremdeles ganske ung - så det er helt normalt at man er litt sen av og til. Men utfra smertene du beskriver det, så regner jeg med då får mens om en dag eller to. Min ekskjæreste fikk ofte slike smerter dagen før hun fikk mensen.

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (33 minutter siden):

Nei. Du er ikke gravid. Men mange jenter er overbevist om at det er årsaken når man er sent ute. 
Stikk på apoteket og kjøp en graviditetstest - så roer angsten seg med en gang etterpå. Jeg hadde kjøpt flere, så kan du ha i skuffen til en annen gang du får slik panikkangst. Kanskje etter å ha gjennomført dette noen ganger så roer angsten seg.

Du er fremdeles ganske ung - så det er helt normalt at man er litt sen av og til. Men utfra smertene du beskriver det, så regner jeg med då får mens om en dag eller to. Min ekskjæreste fikk ofte slike smerter dagen før hun fikk mensen.

Tusen takk for et veldig beroligende svar ❤️ skal prøve ut dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...