Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere bil fra utlandet, hvilket land er billigst


Kron

Anbefalte innlegg

I forhold til at man nå kan importere en 20 år gammel bil helt avgiftsfritt til Norge.

https://www.tv2.no/a/10355869/

Så ser jeg noen muligheter til å kjøpe noen fine biler superbillig i utlandet. F.eks en gammel Mercedes. Hvilket land i EU har de billigste bruktbilene i forhold til dette? Tyskland? Polen? Da tenker jeg som bil nr 2, og noe som er litt gøy å kjøre.

Noen som har tenkt på dette? Vurdert en spesifikk bil?

F.eks Mercedes-Benz ML 430 V8 4x4 272 hp til 55 000 kroner. +moms
https://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-ml-430-v8-leer-schuifdak-navigatie-gasoline-grey-29fb4530-7322-49e8-8928-95a33958485c?cldtidx=7&cldtsrc=listPage&searchId=1049751702&cldtsrc=listPage&searchId=1049751702

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kron skrev (16 timer siden):

Den der modellen av Mercedes ML ble kåret til Storbritanias verste bil for endel år siden. Anbefaler deg å styre unna den.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Hanhijnn said:

Den der modellen av Mercedes ML ble kåret til Storbritanias verste bil for endel år siden. Anbefaler deg å styre unna den.

Enig pluss at g og m klassen er ikke biler jeg vil si er gøy å kjøre.

Vil tro tyskland og frankrike er de billigste samt det største utvalget

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tips på biler som er å få til en billig penge, og som kan være litt artig å ha som bil nr 2? :) Tenker maks 100 000,- inkludert moms.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=281156672&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=21600&maxFirstRegistrationDate=2001-12-31&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=9726905f-db8c-2418-8787-dacd287160dd
Dette blir altfor dyrt for meg, men gud bedre hvor kult det hadde vært å eie en bil som dette :)

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Kron skrev (2 timer siden):

Noen tips på biler som er å få til en billig penge, og som kan være litt artig å ha som bil nr 2? :) Tenker maks 100 000,- inkludert moms.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=281156672&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=21600&maxFirstRegistrationDate=2001-12-31&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=9726905f-db8c-2418-8787-dacd287160dd
Dette blir altfor dyrt for meg, men gud bedre hvor kult det hadde vært å eie en bil som dette :)

Maks 100.000 Euro inkl. m.v.a. altså?  Driter du penger eller? :D

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt 100 000,- til rådighet, bare med moro og kos for øyet hadde jeg kjøpt en Porsche Boxster 986. Litt gambling er de bilene uansett, men de finnes til den prisen om man er villig til å ha litt deilig garasjetid med den (og helst har noen kroner på konto til småfiks og vedlikehold). De ser fantastisk bra ut (spesielt med noen små oppgraderinger), har nydelig lyd og rå kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
SecoY skrev (3 timer siden):

Hadde jeg hatt 100 000,- til rådighet, bare med moro og kos for øyet hadde jeg kjøpt en Porsche Boxster 986. Litt gambling er de bilene uansett, men de finnes til den prisen om man er villig til å ha litt deilig garasjetid med den (og helst har noen kroner på konto til småfiks og vedlikehold). De ser fantastisk bra ut (spesielt med noen små oppgraderinger), har nydelig lyd og rå kjøreegenskaper.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=311088203&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=16&maxFirstRegistrationDate=2001-12-31&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=eaf2c9d0-e969-b30e-a8b6-eb263ae82aa5

Litt dyrere enn 100 000,- da :)  Denne for eksempel ville ha kostet 250 000,- før eventuell pruting. Men absolutt en fin bil det der.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg mener å huske (fra da jeg tittet etter 986ere) at de tidligere versjonene ikke har like store problemer med IMS-lageret. Oftest dukker de feilene opp tidligere enn det biler innenfor budsjett har kjørt også. Det er dessuten mange av dem som ruller rundt med de orginale IMSene med flere hundre tusen kilometer på. Men betaler man lite for en slik bil er det som sagt gambling.

Ser at det er tema for tråden å importere bil, men det er jo ikke noe stort poeng om man kan få en bil rimeligere i Norge. Skal man importere en Boxster tror jeg California/Florida er stedene å titte. Mange av dem som har blitt importert derfra til Norge allerede (som jo er en bra pekepinn mtp lønnsomhet ved import).

Men igjen, 100k som budsjettak blir det litt hjemmemekk for å få en slik bil fin. Akkurat nå tror jeg billigste 986 i Norge (på Finn) ligger på rundt 150k. Men det var nylig en som så grei ut for 99k. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...