Gå til innhold

3D printer med avvik i X og Y


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem google ikke kan hjelpe meg med.
Jeg har nettopp fått min første printer, en billig brukt delta, ser ut som en FLSUN.

Z-aksen er helt fin men X og Y-aksen ser ut til å printe rundt 6% for stort.

Jeg har prøvd å legge inn GCode M655 Lxxx i både Repetier Host og som første linje i printer settings i Cura. Jeg har endret rod length fra 180 til 250 (målt til 220) uten at det utgjør noen forskjell. Jeg har også prøvd å legge inn M579 X0.940 Y0.940 i Cura, men det gjorde heller ingen forskjell.

Nå sitter jeg skikkelig fast, er det noen her som har noe å tilføre saken?

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde endre seg betraktelig når du endrer rod length. Er kun det jeg har brukt til å kalibrere Z og X akses på min Delta printer.

Er du sikker på at verdiene blir lagret og brukt? Hvor legger du inn ny rod length?

Jeg har endret det direkte i Marlin når jeg har kalibrert. Kjører den gammel version av Marlin?

Alternativt kan jeg anbefale å gå over til Klipper Firmware. Det er fantastiske greier, men krever en Raspberry Pi og litt tid.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å legge inn endringene først i Repetier Host i GCode-linja, M655 L220 «send» og så M500 «send». Når det ikke funka la jeg M655 L220 som første linje i printer settings i Cura. Der ser ikke ut som printeren responderer på kommandoen. 
Firmwaren har jeg veldig lite peiling på, jeg sliter med å finne noen måte å lese ut info på. 

7A04991D-0C1B-4442-AB91-120827CD2EF1.jpeg

Lenke til kommentar
1 hour ago, Leo_ said:

Jeg mistenker du har rett. Finnes det noen måte å lese ut firmware på? Vanskelig å vite hva jeg skal legge inn når jeg ikke vet hva som er der. 
 

Foreløpig får jeg prøve å justere med skalering av X og Y. 

Står ikke på skjermen når du booter den hvilken version av marlin den kjører? Er sikkert ett helt standard 8bits hovedkort i den så kan sikkert bruke Arduino IDE for å legge inn ny.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...