Gå til innhold

Square samler den komplette Final Fantasy VII-sagaen på mobil i 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pluss: Det ser ut som remaken fansen faktisk ønsket seg.

Minus: Eksklusivt på mobil. Hva tenker de med?

I verste fall blir det å spille dette på en android-emulator på PC. Å spille på en skitten, liten mobilskjerm er fullstendig turn-off. Men det er vel gode muligheter for at dette dukker opp på andre plattformer om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (31 minutter siden):

Pluss: Det ser ut som remaken fansen faktisk ønsket seg.

Minus: Eksklusivt på mobil. Hva tenker de med?

I verste fall blir det å spille dette på en android-emulator på PC. Å spille på en skitten, liten mobilskjerm er fullstendig turn-off. Men det er vel gode muligheter for at dette dukker opp på andre plattformer om ikke lenge.

Er litt overrasket over den generelt positive responsen flere steder på nettet. Prosjektet er veldig vagt ennå, og det lille vi har sett av kampsystemet virker temmelig annerledes? Ikke misforstå: jeg digget FF7 Remake, og jeg er egentlig ganske likegyldig til en mer "tradisjonell" oppussing for å være helt ærlig, men at Ever Crisis skal bli en mer sann «remake» er jeg langt fra sikker på. 

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (3 timer siden):

Pluss: Det ser ut som remaken fansen faktisk ønsket seg.

Minus: Eksklusivt på mobil. Hva tenker de med?

I verste fall blir det å spille dette på en android-emulator på PC. Å spille på en skitten, liten mobilskjerm er fullstendig turn-off. Men det er vel gode muligheter for at dette dukker opp på andre plattformer om ikke lenge.

Det går sannsynligvis an å laste det ned på AppleTV og spille med kontroller :)

Lenke til kommentar

I følge Wikipedia-artikkelen til Final Fantasy VII Ever Cryisis står det følgende "The battle system draws from the original game's Active Time Battle system". Hvis dette viser seg å stemme, så kan dette på sikt muligens bli en mer direkte remake av FF7 enn den som har blitt lansert i sin første episode til nå.

Jeg ble faktisk litt gira på dette, men jeg vil nok vente til alle episoder er lansert til denne "light" remaken og se på responsen dette får før jeg hopper på. Magefølelsen min sier at vi også får en PC versjon av dette på sikt, jeg ser for meg en Complete-Edition med alle episodene sømløst bundet i sammen til et stort spill kan bli det mange old-school fans av FF7 drømmer om, hvis kamp systemet er Active Time Battle som på originalen vel og merke.

Jeg har allerede planer om å modde PC versjonen av FF7 med diverse grafikk-modder for å ikke få grafikken til å se helt potet ut, men jeg har nok et lass med spill som skal gjennomføres før dette skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...