Gå til innhold

Gaminstol for høye personer (190cm+)


Anbefalte innlegg

EDIT: Endte med å kjøpe en Svive Gemini, i håp om at den står til forventningene etter å ha lest reviews, til tross for (lav) pris og (noe ukjent) merke.
De andre stolene jeg har sett på i tilsvarende størrelsesorden har enten minimalt med reviews eller begrenset tilgjengelighet.
Kan oppdatere så fort jeg har fått og testet stolen.

Hei

For et drøyt halvår siden kjøpte jeg meg min første gamingstol etter å ha brukt IKEA sin Markus kontorstol i ca 15 år. Jeg skulle i utgangspunktet kjøpe Markus-stolen på nytt, fordi jeg var svært fornøyd, men modelen har forandret seg med årene og modellen er for smal, og setet er også smalere og kortere. 
Jeg kjøpte en L33T E-sport Pro gamingstol på anbefaling, og var svært fornøyd med justeringsfunksjoner, ergonomi og komfort. Dessverret måtte denne byttes i forbindelse med reklamasjon, hvor jeg fikk tilsendt annen type pga tomt lager: Arozzi Mezzo v2.

Denne stolen er for smal og setet er for kort for lange ben. Skuldrene på stolen krummer seg også for mye innoverr mot mine skuldre, som gjør at jeg tvinges i en veldig dårlig stiling med mindre jeg anstrenger meg for å rette opp øverste del av overkropp eller strammer skuldrene bakover. Stolen/setet kan tiltes, men ikke låses, som i dette tilfellet er spikern i kista på at jeg ikke ønsker sotolen.

Jeg så først på Arozzi Vernazza Fabric som et alternativ, fordi den så svært lik ut som l33t-stolen, men etter å ha sett på målene ser den faktisk smalere ut.

Er det andre, høye kontorstol-brukere der ute som kan anbefale en god stol til en høy person med litt bredde over skuldrene?
 

Min høyde er 195cm og vekt er ca 100kg.
Prisklasse mellom 3.000-5.000.
Et viktig krav er at den kan tiltes OG låses.

 

Endret av MilKman'
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MilKman' skrev (38 minutter siden):

Dette så ikke dumt ut. Titan XL så definitivt ut som et godt valg, bare leit at de har neste tilgjengelige shipment midt i april.

Tror dem sender ut så fort stolen er produsert, når jeg bestilte min fikk jeg beskjed om at den skulle komme i. Slutten av august, men endte opp med å få den i slutten av juli.. Så slutten av april er nok worst case scenario.  Men hvis du må ha stol asap så er det leit ja 😑.  Men er glad jeg gadd å vente, for syns stolen er noen klasser over samtlige andre gaming stoler jeg har prøvd. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Dimnar said:

Tror dem sender ut så fort stolen er produsert, når jeg bestilte min fikk jeg beskjed om at den skulle komme i. Slutten av august, men endte opp med å få den i slutten av juli.. Så slutten av april er nok worst case scenario.  Men hvis du må ha stol asap så er det leit ja 😑.  Men er glad jeg gadd å vente, for syns stolen er noen klasser over samtlige andre gaming stoler jeg har prøvd. 

Godt å høre at stolen er passende, i alle fall! Jeg var på vei til å bestile på din anbefalning, men leveringstiden stoppet meg der.

Jeg tittet litt på Noblechairs også som for så vidt så bra ut, men reviews var veldig varierende.
Endte med å kjøpe en Svive Gemini, så får jeg se hvordand en er. I verste fall får jeg returnere den. 

Jeg er veldig skeptisk til sånne "Clas Ohlson-merker", men den hadde gode reviews, og mål og specs tilsier at den bør være god.
Et lite fratrekk er at det er stoff istedenfor skinn, men jeg får se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Pass på Secretlab, de svindler deg for MVA. 

Siden Norge er utenfor EU så skal EU-momsen trekkes fra. Så 19% EU-mva bort, norsk MVA legges på når stolen kommer til Norge. SecretLab derimot har samme pris selv om du velger Norge (men de spesifiserer ikke MVAen når du sjekker ut, sneaky). Så i praksis tjener de 19% mer på stolene de sender til Norge, som er ren svindel. Har diskutert med de i en lengre periode, som er frustrerende siden både første og andrenivå support ikke forstår hvordan eksport fra EU fungerer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...