Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaring med grovstøvsugere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Project Farm på youtube følger jeg. Her er en releant video: 

Generelt har de dyre Karcher-modellene bankefunksjon som banker og får støvklumper til å dette av filteret. Jeg har en sånn, usikker hvor mye effekt dette har. Filter går tett uansett. Og bankingen bråker.

De dyre modellene har også separat motorkjøling. DVS at støvsugerluften ikke går gjennom motor. Det er bra.

Noen modeller kan ikke suge vann. 

Billige maskiner kan støye ganske mye. Verdt å legge noen 100-lapper ekstra i en maskin som går litt mer stille.

Sjekk også pris / tilgang på filter. Kjøp med et par ekstra filter når du handler maskin. Vurder også å ha pose i maskinen. Dersom du suger mye rusk og rask, er det en fordel. Det er også lettere å tømme innhold i restavfall dersom du har pose i.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takk! Kan disse typene støvsugere stort sett brukes til å suge opp rent vann, altså som en lense? Eller er det kun ment for fuktig smuss? Ser i testen over at de suger opp vann, men mulig disse var spesielt laget for dette?
 

Blir ofte en del vann på gulvet i garasjen som det hadde vært kjekt å kunne suge opp. 
 

edit: Jeg så nå setningen din som nevnte akkurat dette. Takk igjen. 

Endret av Henrik.H
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Kärcher for noen år siden til å ha i garasjen, og trodde den skulle være bedre enn den billige jeg har hatt fra Europris i flere år. Det er den ikke, kobler jeg den til som avsug på sag, går filteret tett etter noen minutter og bruker jeg den til å støvsuge gulvet i garasjen det samme. Den gamle fra Europris suger villig vekk til den er helt full og må tømmes pga det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en fra Biltema, den bråket så mye at jeg ble gal. Nilfisk Multi II 30 Inox har et mer komfortabelt støynivå slik at man faktisk orker å bruke den. Koster 1500-1600, og den tusenlappen i økt kostnad sammenlignet med Biltema sin er det definitivt verdt. 

Best pris på Nilfisk Multi ll 30 T Inox VSC - Se priser før kjøp (prisguiden.no)

Det finnes både bedre og dyrere modeller enn denne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...