Gå til innhold

Førerløse kjøretøy skal levere bagasjen på en av verdens travleste flyplasser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passasjerene går jo i en tunell ombord i flyet, hvorfor ikke bagasje etter de samme prinsipper med et transportband.

Og med surt vær med snø og is blir vel behovet bare større.

 

Man kan jo se for seg at norge vil tape konkurransekraft i en 10 - 50 år grunnet klimatiske årsaker sett i forhold til mer sørlige land som bare kan stenge ned en uke, inntil autonomien blir god nok til også å takle dette. Her eg bor er foreksempel ikke sol 1/2 året, ja sikkert billig tomt med et gedigent tap etter hvert som åra går.

 

Uten naturgitte goder som vannkraft hadde nok store deler av norge vært stengt ned for lenge siden, og ja en slump olje og gass. Se på nord - Sverige, planmessig avfolket for lenge siden.

 

To graders målet er for lite ambisiøst, lat oss gå for 5 grader.

 

Kanskje modige Telemarkinger kunne starte oppatt «Troll» produksjon ved å gå for en innkjøpt plattfor med bare standerdeler og med et kombinert robbotpålagd huggen «rovning» og vakum støypt påbygg med isolasjon:

https://www.wattelectricvehicles.com

https://www.greencarreports.com/news/1131125_electric-coupe-inspired-by-classic-porsche-356-showcases-niche-ev-skateboard-platform#

 

Altså ikke et 2 500 kg tungt drog for matpakkekjøring, som er hva miljøfrikene / ekstremistene ser ut for å nå akseptere. Og sannelig kallers dei ikke for «0 - utslips - bil» og dei andre for prompegreier av «das schnorrer».

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvor en henter gevinsten. Toget må lastes manuelt da bagasje kommer i alle former og typer. Så kan toget kjøre og når det kommer fram til flyet så må det losses manuelt og stues inn i flyet. Idag følger togføreren toget, hopper ut og er med å losse/stue. Så en må ha personell i begge ender uansett. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
50SZBEQO skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke helt hvor en henter gevinsten. Toget må lastes manuelt da bagasje kommer i alle former og typer. Så kan toget kjøre og når det kommer fram til flyet så må det losses manuelt og stues inn i flyet. Idag følger togføreren toget, hopper ut og er med å losse/stue. Så en må ha personell i begge ender uansett. 

 

Den satt.

 

Og derfor er det nukk ikke så aktuelt å ha autonom bil for dei som har privatsjåfør, kjøringen utgjør bare en liten del av oppgavene. Markedet mellom dei rike og den menge hop er vel eigentlig det mest intresange; stor mangel på produkter selv om volumet er bra (stk x pris). Se bare tildømes på kjøretøy mellom 3,5 og 12 tonn totalvekt.

 

I US kjører dei bil fra dei er 16 år, og Dei fører pikk-upper vi må ha lastebillappen til. Hva er førerevnen til Dei som lager regler her på den andre siden, for det har vel en årsak denne lemfeldighet.

 

Er vel litt som med poletiet, man har tilleg for å kjøre og å bere våpen. I sistnevnte tilfelle bør man vel være 2 (og ja det er kjekt), så man ikke blir våpenløs.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...