Gå til innhold

TEST: Gigabyte Radeon RX 6900 XT Gaming OC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri i mitt liv betalt 13500 for ett skjermkort! Ikke om eg var millionær engang. Eg har bygd 5 PCer tidligere. Og eg bygde alltid med siste skjermkort,CPU, ram osv.. Eg trur det var 2 av PCene som kostet 18000 kr eller mer. Det var dei 2 siste. Og allerede ved dei 2 siste så synes eg det ble for dyrt å bygge PCer ca hvert år. Var en person som måtte ha det beste og nyeste. Men eg stoppet opp når bransjen ble så kyniske at dei sluttet å oppdatere dx versjonen til kortene. Før kunne man oppdatere fra dx9a til 9b og så 9c. Når dx 10 kom så måtte man bytte skjermkort for å få dx 10.1 kort. Osv. Det var spikeren i kista for min del. Men hadde vært kjekt å hatt en god pc igjen. Men ikke til disse prisene.

Skrevet
Knetten82x skrev (På 3.2.2021 den 17.23):

Men eg stoppet opp når bransjen ble så kyniske at dei sluttet å oppdatere dx versjonen til kortene. Før kunne man oppdatere fra dx9a til 9b og så 9c. Når dx 10 kom så måtte man bytte skjermkort for å få dx 10.1 kort. Osv. Det var spikeren i kista for min del. Men hadde vært kjekt å hatt en god pc igjen. Men ikke til disse prisene.

" Direct3D 10.1 still fully supports Direct3D 10 hardware, but in order to utilize all of the new features, updated hardware is required."

Har ingenting med kynisme å gjøre. 10.1 måtte har nye maskinvare for å fungere optimalt, verre var det ikke. Fremskritt fører til at man i blant må kjøpe nytt utstyr, sånn har det alltid vært i teknologiens verden :) Men du har helt rett i at det også en er del kynisme i den bransjen. Intels stadig krav om nytt hovedkort ved nesten hver eneste prosessor oppgradering er et veldig godt eksempel på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...