Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskinen 'henger' i oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk ADSL fra telenor så har jeg merket at maskinen *henger* i 1 min i oppstart før den begynner og arbeide... hva kommer det av? noen som vet eller har samme prob? :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Etter at jeg fikk ADSL fra telenor så har jeg merket at maskinen *henger* i 1 min i oppstart før den begynner og arbeide... hva kommer det av? noen som vet eller har samme prob? :whistle:

Sett f.eks 192.168.0.1 som IP på nettkortet hvis du kun bruker det til ADSL, nettmaske 255.255.255.0, dette vil hjelpe på heng i oppstarten som ikke er uvanlig på TN ADSL.

Skrevet

Har samme "problemet" selv på laptop'n når jeg ikke er hjemme, men det er pga den prøver å nå serveren. Er bare et det er en addresse den ikke klarer å nå, da får du et ekstra "heng"...

Men det er jo bare bagateller :)

Skrevet

Henger den på "welcome" i XP? Da finner den ikke DHCP. Linux sier i det minste i fra hva som er galt... ****** som vi loka på et lan med å fine ut det en gang. Viste seg at noen hadde greid å dra ut TP'n til dhcp'n.

Skrevet

den henger etter jeg har valgt bruker.. når den skal laste inn norton og alle de tray iconene! så det har noe med ip adressa og gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...