Gå til innhold

Samsung TV, får ikke valgt HDMI som lyd ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har lest meg til, krever ikke ARC noe spesielt fra HDMI kabelen, så jeg tipper den er god nok?

Har gått igjennom forsinkelsesnivået som beskrevet, ingen endring.

Tok og nappet ut optisk kabelen for å se om den blokkerte for bruk av HDMI, ingen endring.

PS, takk for bekreftelse for hvilken HDMI som skal brukes.

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar

Nei, har bare brukt optisk fra TV til prosessor.

Er blitt usikker på om det er mere å hente, da optisk har begrenset båndbredde i forhold til HDMI. Hjemmekinoanlegget er "bare" 5.1, og kilder er for det meste Netflix og Disney via app på TV'n. Vanskelig å finne relevant info på nettet da "alle" snakker om maks kanaler osv. Har det noe for seg å bruke HDMI i mitt tilfelle med tanke på Netflix og Dolby digital og Dolby Digital +?

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar

...da ble det kontakt mellom de to ja. Ettersom optisk kabelen var ute, ble HDMI valgt automatisk uten at jeg måtte gjøre noe som helst i TV-menyen. Interessant at noen ganger skjer valg automatisk, andre ganger må man inn i ukjente menyer for å gjøre valg. Også snodig at man måtte inn i videomenyen for å gjøre et lydvalg.

Uansett, takk skal du ha mobile999!!!!!

Lenke til kommentar
On 1/25/2021 at 10:58 PM, Thunderhead said:

Har en Samsung UE75NU8005 (2018) hvor jeg ikke får valgt HDMI som lyd ut. Har aktivert Anynet+.

På nettet finner jeg denne: "Open Home> Settings> Sound> Sound Output. Select Receiver (HDMI) from the list", men under Sound Output har jeg bare valg mellom TV-høyttalere, Optisk og BT-høyttalere.

HDMI må stå på ARC ut på receiver og på HDMI ARC på TV. Så må det aktiveres i receiver. 
Regner mrd at det er dit du skal ha TV lyden. Som svitsjer av seg selv, eller man må trykke på riktig inngang.

På Yamaha er det som regel AV4 som gir deg TV lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...