Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter har mer kroppspress enn gutter.


Gjest 8737d...be2

Anbefalte innlegg

On 1/19/2021 at 5:43 PM, Lakrisen said:

Så man har kun opplevd ordentlig press om man tar livet av seg? Slående logikk.

Nei, men i en gruppe hvor selvmord "florerer" vil det også være dertil mange som ikke lider nok til selvmord men likevel fortsatt betydelig. På samme måte som at en stige ikke bare har første og siste trinnet.

Quote

Skal vi se på statistikken over selvmordsforsøk så dominerer kvinnene i hopetall. Faktisk tre ganger så mye. Og da er ikke mørketallene med. 

Og hva skal man lese ut av det da? At det er flere kvinner som vil ta livet av seg men menn er flinkere til det?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
atleape skrev (1 time siden):

Dette kan umulig stemme med majoriteten av menn.

Det har aldri vært dratt fram som positivt at en kvinne er operert i noen av de mannlige klikkene jeg har beveget meg, det har alltid vært sett på som noe negativt.

At noen av de idealene som opererte kvinner strever etter (kroppsdeler som trosser graviteten eller graviditeten) kan være attraktivt for menn er jeg med på. Dvs at hvis en kvinne er operert på en slik måte at hun ser mer ut som ideal-kvinnen, men på en slik måte at mannen blir lurt (eller lar seg lure) til at det er naturlig så kan hun bli mer attraktiv for menn, det tror jeg gjerne.

 

En kvinne som er slående vakker en lørdag ettermiddag pga proff sminke, lyssetting og påkledning, men som ser  (relativt sett) langt mer ordinær ut søndag morgen tror jeg at de fleste menn oppfatter som negativt. Vi vil gjerne at partneren skal være pen, men at det skal være et uttrykk for hvordan de "virkelig" er, ikke et plot for å lure oss.

Man kan tenke seg at dette er motivert av å finne den partneren som har de beste genene. Samtidig så synes mange menn at det er attraktivt med kvinner som "holder seg i form", dvs trener og spiser sunt slik at man beholder en ungdommelig og velfungerende kropp, selv om dette vel (?) sier lite om gener. Vi er kanskje full av paradokser.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (48 minutter siden):

Det har aldri vært dratt fram som positivt at en kvinne er operert i noen av de mannlige klikkene jeg har beveget meg, det har alltid vært sett på som noe negativt.

At noen av de idealene som opererte kvinner strever etter (kroppsdeler som trosser graviteten eller graviditeten) kan være attraktivt for menn er jeg med på. Dvs at hvis en kvinne er operert på en slik måte at hun ser mer ut som ideal-kvinnen, men på en slik måte at mannen blir lurt (eller lar seg lure) til at det er naturlig så kan hun bli mer attraktiv for menn, det tror jeg gjerne.

 

En kvinne som er slående vakker en lørdag ettermiddag pga proff sminke, lyssetting og påkledning, men som ser  (relativt sett) langt mer ordinær ut søndag morgen tror jeg at de fleste menn oppfatter som negativt. Vi vil gjerne at partneren skal være pen, men at det skal være et uttrykk for hvordan de "virkelig" er, ikke et plot for å lure oss.

Man kan tenke seg at dette er motivert av å finne den partneren som har de beste genene. Samtidig så synes mange menn at det er attraktivt med kvinner som "holder seg i form", dvs trener og spiser sunt slik at man beholder en ungdommelig og velfungerende kropp, selv om dette vel (?) sier lite om gener. Vi er kanskje full av paradokser.

-k

Jeg antar at det finnes kretser med "partysvensker" og Paradise Hotel-deltagere som foretrekker opererte kvinner, men det må være et sterkt mindretall til de fleste menn, som synes dette er noe negativt. Selv synes jeg at kvinner som opererer seg ødelegger det fine de engang hadde.

Vi blir nok tiltrukket mye av det som gjenspeiler oss mest i livsstil, samt noe gener (det finnes kanskje noen universale vakre mennesker?)

Men alle er forskjellige og vi liker mye rart. Jeg ville bare understreke til den forrige kommentaren at om personen tror de fleste menn liker opererte kvinner så er det helt feil.

Endret av atleape
Lenke til kommentar

Tja. Det finnes nok en god del kvinner som tenker på oss menn, som noen litt enkle huleboere. Som mener at menn ikke er i kontakt med sine egne følelser, og som bare er opptatt av å få tilfredsstilt sine egne behov. Det finnes mange menn som sliter med eget selvbilde, og det er mange menn som sliter med prestasjonsangst. Dette pga alle forventninger en opplever på sosiale medier, hvor det forventes at alle menn skal ha stort utstyr og se ut som greske guder. Det er mange menn som gruer seg dusjsituasjoner, hvor de er redd for at de ikke har den kroppen som andre har. Det at presset på oss menn er mindre, der tror jeg ikke noe på. Det som er problemet, er at kvinner er mye flinkere til å snakke om slike ting. Det er ikke vi menn, derfor er det flere menn som sliter i det skjulte. Det kan være lett å være forutinntatt, og tro at vi menn er noen enkle amøber, siden vi sliter med å sette ord på det som plager oss. 

Endret av Baron12
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...