Gå til innhold

Angreretten og tilbakebetaling av beløp


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg forhåndsbestilte en iPhone 12 pro max cirka den 06.11.2020 og den 13.11.2020 sendte jeg angreskjema da jeg ikke ønsket den likevel, jeg fikk svar fra Power med engang om at jeg vil få beløpet på 14.000,- kroner på min konto innen 8-10 virkedager. Da jeg ikke hadde mottatt pengene på lenge, så ringte jeg dem i slutten av november om at jeg ikke har fått noe på konto. Jeg fikk i svar om at kundebehandleren som hadde tatt saken hadde gjort en feil og glemt å følge det opp/kansellert bestillingen osv. Den nye kundebehandleren sa da at hun tar det videre og får kansellert det o.l. og pengene vil være på konto innen 2 - 8 virkedager igjen. Jeg ventet igjen i ca 2 uker og sendte en mail om at jeg fortsatt ikke har fått noe, og fikk i svar om at: "Vi beklager at denne ikke er kreditert enda, Du vil få en bekreftelse per sms når det er gjort. Da er det 2-8 dager til du får tilbake pengene for din Iphone. "

Har fortsatt ikke hørt noe fra dem og ikke fått pengene på konto. 14.000,- kroner er jo et stort beløp som man forventer at man får innen rimelig tid. Er det noe jeg kan kreve fra dem i tillegg til mine 14.000,- kroner på bakgrunn av at jeg fortsatt ikke har fått pengene?

Synes at det er veldig dårlig gjort og skulle ha trengt pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheyStoleMyName skrev (10 timer siden):

Jeg forhåndsbestilte en iPhone 12 pro max cirka den 06.11.2020 og den 13.11.2020 sendte jeg angreskjema da jeg ikke ønsket den likevel, jeg fikk svar fra Power med engang om at jeg vil få beløpet på 14.000,- kroner på min konto innen 8-10 virkedager. Da jeg ikke hadde mottatt pengene på lenge, så ringte jeg dem i slutten av november om at jeg ikke har fått noe på konto. Jeg fikk i svar om at kundebehandleren som hadde tatt saken hadde gjort en feil og glemt å følge det opp/kansellert bestillingen osv. Den nye kundebehandleren sa da at hun tar det videre og får kansellert det o.l. og pengene vil være på konto innen 2 - 8 virkedager igjen. Jeg ventet igjen i ca 2 uker og sendte en mail om at jeg fortsatt ikke har fått noe, og fikk i svar om at: "Vi beklager at denne ikke er kreditert enda, Du vil få en bekreftelse per sms når det er gjort. Da er det 2-8 dager til du får tilbake pengene for din Iphone. "

Spørs hva som egentlig har gått galt med noe som skal være en enkel sak. Vet ikke om jeg kan gjøre noe fra eller til, men du kan sende meg ordrenummer på pm hvis du vil så kan jeg forsøke å sjekke litt.

Lenke til kommentar

Du har krav på forsinkelsesrente fra 30 dager etter at kravet forfalt. Kravet forfalt da du sendte angrerettskjema (eller strengt tatt da de mottok det). Så fra 13.12.2020 skal du ha forsinkelsesrente. Dette beregner du enkelt selv på www.forsinkelsesrente.no. 

(Det kan argumenteres med at forfall er 14 dager etter at du sendte angrerettskjema, med utgangspunkt i angrerettloven § 24. Jeg er litt usikker på om det er riktig gitt ordlyden "uten unødig opphold, og senest 14 dager [senere]", og om det i så fall medfører at du har krav på forsinkelsesrente 44 dager senere eller fra de 14 dagene har gått. 30 dager fra du leverte skjemaet er et greit utgangspunkt i alle fall)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...