Gå til innhold

Koble fiberkabel selv?


Anbefalte innlegg

I går blåste det mye her i Fredrikstad og all internett forsvant, inkludert TV og hele sulamitten. Etter en stund fant jeg en kabel som hang og slang på veggen. Dette er kabelen som gikk inn i fiberboksen på innsiden av veggen. 

en ganske stiv kabel.

er det mulig og fikse dette selv? Eller bør jeg vente på en montør som forøvrig ikke dukker opp før på nyåret en gang....? 

Det er Get fiber jeg har. Som nå har blitt Telia. Har snakket med dem og dem skal sende en tekniker, men fikser jeg det selv så slipper jeg jo å sitte her uten internett i romjulen. Litt kjipt. :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om kabel er lang nok til å rekke inn til boksen på innsiden så må det sveises på en ny pigtail.. Utstyret koster nok ikke 150.000 i dag lengre, men fort 50.000 :) Er nok bare å smøre seg med tolmodighet å vente på montøren.

Leverandører  tillater heller ikke andre aktører enn de dem har avtale med til å arbeide i dems nett, og så lenge du har meldt feilen inn kan du ikke spørre en venn heller.. :)

Endret av Olstig
Lenke til kommentar

Da har jeg faktisk nettopp hatt besøk fra en reparatør som har fikset problemet. Han måtte sveise på en "pigtail" og festet kabelen skikkelig på utsiden. Han brukte vel ca. En time på jobben. Koster meg ingenting og jeg fikk i tillegg en måned gratis abonnement verdt 1.200 kroner. 
 

Jeg forventet at dette var en feil som ikke jeg skulle dekke fullt ut da problemet var koblingen inn til huset og før boksen, men at dem dukket opp i dag, dagen etter jeg meldte feilen midt i romjula var ikke ventet. Å vertfall ikke at jeg også fikk en måned gratis abonnement i tillegg. 

Så tommel opp til Telia for servisen :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...